מד"א: בטיחות ילדים בשנה"ל החדשה

(0)
לדרג

פורסמו הנחיות הבטיחות של מד"א לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה: להוריד ילדים רק בתחנות ייעודיות, לוודא שהילד לא נשכח ברכב ולגלות ערנות

מאת: מערכת zap doctors

במד"א נערכים לפתיחת שנת הלימודים התשע"ו ולחזרתם של מאות אלפי תלמידים לבתי הספר ולגני הילדים באחד בספטמבר. מנכ"ל מד"א אלי בין הורה לצוותים הפזורים ברחבי הארץ לגלות ערנות רבה לילדים בדרכים ולהיות ערוכים למענה מיידי לכל צורך. הצוותים גם תודרכו להעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגה זהירה של האמבולנסים בקרבת מוסדות חינוך ובמעברי חצייה.

גם המוקד הרפואי של מד"א להיפגעות תלמידים בבתי הספר כבר ערוך לקראת פתיחת שנת הלימודים, עם אלפי פראמדיקים, עובדים ומתנדבים שעברו הכשרה מיוחדת למתן מענה רפואי בשעות הלימודים לתלמידים ולילדים החל מגיל 3, הכפופים לחוק חינוך חינם חובה בעשרות אלפי מוסדות חינוך בכל ישוב וישוב ברחבי הארץ.

מנכל מדא אלי בין: כוחות מד"א נמצאים בכוננות הן ביומם הראשון של התלמידים בבתי הספר ובגני הילדים והן לאורך השנה כולה על מנת לאפשר פתיחה בטוחה ככל הניתן של שנת הלימודים אני קורא להורים לרענן את הנחיות הבטיחות לתלמידים בדרכם הלוך וחזור מבתי הספר ופונה לציבור הנהגים לגלות ערנות מוגברת לילדים בכבישים. על מנת שלא לשכוח ילדים ופעוטות ברכב אני מבקש מציבור ההורים ונהגי הסעות התלמידים לסרוק את הרכב ולוודא כי לא נשאר אף ילד ברכב. בשמי ובשם ארגון מגן דוד אדום אני מאחל לכל התלמידים שנת לימודים בטוחה, פורייה ומוצלחת.


הנחיות הבטיחות לתלמידים, להורים ולכלל הציבור

נהגי הסעות והורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר ולגנים מתבקשים לוודא שהילדים חגורים וישובים בכיסאות בטיחות המתאימים לגילם ושבמהלך הנסיעה, חלונות ודלתות הרכב נעולות עם מנגנון בטיחות לילדים.

בתום הנסיעה לסרוק את הרכב ולוודא ששום ילד לא נרדם ו/או נשכח ברכב.

על הורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים בתחנות המתאימות לכך, ולוודא שהם חוצים את הכבישים בבטחה ובמעברי החצייה בלבד.

חובה על הנהגים ברחבי הארץ לנהוג בזהירות יתרה ולשים לב לילדים בקרבת הכבישים. ילדים רבים אינם רואים את רכבכם מתקרב בשל גובהם הנמוך.

נהגים: שימו לב שלא לעקוף אוטובוסים והסעות תלמידים העוצרים לצד הכביש להורדת הילדים.

הורים: תרגלו עם ילדיכם את הדרך הבטוחה לבית הספר ובחזרה ממנו והיו בטוחים שהוא יודע לחצות כבישים ומקומות הומי אדם בכוחות עצמו.

זכרו, ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה.

הציבור מתבקש לגלות ערנות ולשים לב לרכבים חונים במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב ובכך לסייע להציל את חייהם.

הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה מספיקים למהלך ימי הלימודים בכלל ובפרט בתקופה הקרובה, בה הקיץ עדיין בעיצומו.

נתקלתם בתאונה? חייגו מייד למוקד מד"א בקו החירום 101 והישמעו להנחיות הפראמדיקים והחובשים במוקד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום