מיגרנה: מעשנים בסיכון לשבץ

(0)
לדרג

מעשנים הסובלים ממיגרנה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי יותר ממי שאינם מעשנים. הקשר בין מיגרנה למחלות לב וכלי דם עדיין לא ברור אך מומלץ להפסיק לעשן

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

מיגרנה מלווה בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים בקרב מעשנים פעילים, אך לא בקרב לא-מעשנים, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Neurology. החוקרים הופתעו מנתון זה וביקשו להבהיר כי יש להמשיך ולחקור את המנגנון הביולוגי לכך.

קשר לא צפוי בין מיגרנה לבין מחלות דם ולב

המחקר כלל 1,292 משתתפים מעל גיל 40 בגיל ממוצע של 68 שנים, מתוכם 20% חולי מיגרנה (262 חולים). החוקרים לא הצליחו למצוא קשר בין מיגרנה (עם אאורה או ללא אאורה) לבין אירועים מוחיים או סיבוכים וסקולארים אחרים, במהלך מעקב ממוצע של 11 שנים.

יחד עם זאת, בקרב 198 מעשנים פעילים, ב-18% החולים עם מיגרנה (35 חולים) תועדה עלייה של פי שלושה בסיכון לאירועים מוחיים.

מובילי המחקר לא ציפו לממצאים אלו ולדבריהם, הממצאים מעידים על קשר בין מיגרנה לבין גורמי סיכון ידועים למחלות כלי דם וזוהה קשר לא צפוי בין מיגרנה לבין מחלות לב וכלי דם או אירועים מוחיים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לזהות את המנגנונים הביולוגים בבסיס הסיכון המוגבר לאירועים מוחיים בחולי מיגרנה מעשנים.

עם זאת, כבר בשלב זה מומלץ להבהיר לחולי מיגרנה כי הם חשופים לסיכון מוגבר לאירועים מוחיים ואירועים וסקולארים במידה ויעשנו, ולהבהיר כי לעולם לא מאוחר מדי להפסיק לעשן.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום מיגרנה וכאבי ראש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום