מתיחת בטן ושאיבת שומן

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מתיחת בטן מאפשרת להגשים את החלום לבטן שטוחה לאחר לידות ולאחר ירידה מסיבית במשקל. מתי משולבת שאיבת שומן בניתוח? ומתי עושים ניתוח 360 מעלות?

רופא מנתח פלסטי
052-7898885

מתיחת בטן מאפשרת להגשים את החלום לבטן שטוחה לאחר לידות ולאחר ירידה מסיבית במשקל. במדריך זה נפרט את כל המידע החשוב על מתיחת בטן עם או בלי שאיבת שומן.

מהו ניתוח מתיחה בטן ושאיבת שומן?

הניתוח מעצב את הבטן והופך אותה מבטן נשפכת, רפויה, תלויה ונפולה - לבטן מתוחה, חלקה ומוצקה. זאת תוך ביטול פגעי הזמן וההזדקנות או נטרול השלכות של הריונות, ניתוחי בטן או ירידה מסיבית במשקל - אשר כולם פוגעים מאד במראה הבטן.

ניתוח זה שואף לעצב את הבטן על ידי עיצוב העור, עיצוב השרירים (שרירי דופן הבטן) ועיצוב השכבה התת עורית, תוך סילוק עודפי עור ועודפי שומן.

מה כולל מהלך הניתוח?

ניתוח זה כולל ארבעה שלבים.

בשלב הראשון מבצעים שאיבת שומן בכדי לעצב את הבטן ולהפחית את עודפי רקמת השומן התת עורי מפלג הגוף המרכזי בכל היקפו, 360 מעלות: דופן הבטן הקדמית, המותניים, שיפולי הגב וצידי החזה. לא פחות חשוב: האזור שמעל אבר המין- גבעת ונוס, עובר שאיבה ועיצוב גם הוא.

בשלב השני מטפלים ברפיון שרירי דופן הבטן. רפיון זה מופיע בעקבות לידות, עלייה וירידת משקל וגם עם העלייה בגיל. במסגרת תהליך זה אנחנו אוספים ומהדקים את שרירי דופן הבטן ויוצרים מעין מחוך פנימי, "קורסט" משרירי הבטן. פעולה זו מסייעת להשטיח את הבטן ולהחזיר את המראה המקורי של הבטן, עוד בשלב בו הייתה אסופה, מעוצבת ומוחזקת עם קו מותניים צר ככל שניתן.

בשלב השלישי מבוצעת הסרת עודפי העור משיפולי הבטן ועור הבטן העליונה נמתח כלפי מטה. גם העור של הירכיים הקדמיות והעליונות נמתח כלפי מעלה וביחד איתו גם המשולש שמעל אבר המין והאזור של הבטן התחתונה מעוצב. בשלב זה הטבור ממוקם מחדש על פני עור הבטן המתוח.

בשלב הרביעי מתבצעת תפירת החתך הניתוחי עם תפר פנימי מוסתר שנמס מעצמו. הצלקת הנותרת תהיה קצרה ככל שניתן, נמוכה בשיפולי הבטן ועדינה ולא תהיה כל בעייה להסתיר אותה בתחתונים או בבגד הים, עד שהיא תדהה ותחוויר מעצמה עם הזמן החולף.

האם ניתוח מתיחת בטן יכלול תמיד שאיבת שומן?

יכולים להיות מטופלים רזים מאד ללא מצבורי שומן, אשר לא זקוקים לשאיבת שומן ממשית - ואז הניתוח יתמקד בסילוק עודפי עור, עיצוב שרירי דופן הבטן ומתיחת העור. במקרים אלה, לא תבוצע שאיבת שומן, אבל כן ייעשה שימוש בהליך דומה לשאיבה - ובמכשור המאפשר אותה.

הטכנולוגיה המשמשת לשאיבת השומן מאד מסייעת לניתוח - וחבל לוותר עליה, מאחר והיא מקלה מאד את תהליך הניתוח. זהו שלב בניתוח אשר תורם מאד להפרדה קלה יותר של העור מדופן הבטן, תוך מזעור הסיכונים הכרוכים בהפרדה זו. בזכות השאיבה, נחסכים מהמטופל טראומה ופציעה. הסיכון לשטפי דם, פצעים, נמק בשוליים ודימום - פוחת באופן משמעותי.

האם בנוסף לשאיבת שומן, יכול ניתוח זה להשתלב עם עוד פעולות עיצוביות-אסתטיות?

פעמים רבות, ניתוח מתיחת בטן יכלול יותר מעיצוב החלק הקדמי של הבטן עצמה ו"יפזול" גם לצדדים ולאחור. המגמה כיום היא לעצב את כל חלל הגוף המרכזי במסגרת ניתוחי מתיחת בטן. העיצוב יהיה תלת ממדי והיקפי ויכלול במידת הצורך גם מתיחה ועיצוב של שיפולי הבטן, המותניים והגב כמו גם עיצוב האזור שמעל איבר המין.

בקרב אנשים שאיבדו משקל גוף רב ונחוץ להם עיצוב גוף כולל, ניתן לשלב את ניתוח מתיחת הבטן ההיקפי עם עיצוב חלקי גוף נוספים כגון עכוזים, ירכיים פנימיות, ירכיים חיצוניות ועיצוב זרועות. אם בוחרים לעצב את הבטן ואת חלק הגוף התחתון, מבצעים הרמה ועיצוב של כל חלק גוף זה, יוצרים מעין גרביון המופשל כלפי מעלה ומשווה לגוף מראה אסתטי, מעוצב אסוף ומוצק.

במה כרוף תהליך ההחלמה מהניתוח?

הניתוח לרוב כרוך באשפוז של לילה. כעבור שבוע, ניתן לחזור לפעילות רגילה ובחלוף חודש ניתן לחזור לפעילות ספורטיבית מאומצת. על חיזוק שרירי הבטן ניתן להתחיל לעבוד בחלוף חודשיים מהניתוח.

מהן תוצאות הניתוח המקוות?

בטן מתוחה, שטוחה, חלקה, אסופה ומוחזקת.

לכמה זמן נשמרות תוצאות הניתוח?

תוצאות הניתוח נשמרות לכל החיים. התוצאה האסתטית היפה תישמר כל עוד אנו שומרים על משקל גוף יציב באופן כללי.

מה לגבי צלקות?

במתיחת בטן רגילה מתקבלת צלקת בשיפולי הבטן, צלקת שניתן להסתיר בעזרת תחתונים. מנתח פלסטי מיומן יתאמץ להותיר צלקת עדינה וקטנה ככל הניתן. השיפור בטכנולוגיות חדר הניתוח מאפשר לנו כיום להשתמש בתפרים איכותיים, המכילים חומרים אנטיביוטיים ומצמצמים את הסיכון לזיהום בפצע הניתוחי. תפרים אלו נמסים מעצמם ומבטלים את הצורך בהוצאת תפרים. כל אלה, ובעיקר תשומת לב המנתח לעניין ושאיפה שלו לצמצום ההצטלקות, מסייעים מאד לקבלת צלקת שאיננה בולטת.

במקרה של ניתוח מתיחת בטן היקפית הכוללת גם עיצוב של המותניים, צדי הבטן וצדי הגב, תתקבל צלקת היקפית בשיפולי הבטן והגב שניתן יהיה להסתיר באמצעות תחתון רגיל או בגד ים.

ד"ר בני מייליק, מומחה בכירורגיה פלסטית, מנהל "השירות לכירורגיה פלסטית ועיצוב הגוף בירידת משקל" בביח איכילוב (המרכז הרפואי "סוראסקי") בתל אביב.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת בטן, הרמת חזה והסרת עודפי עור.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום