חולי אסתמה? תעשו אירובי

(0)
לדרג

לא רק טיפול תרופתי לחולי אסתמה: פעילות גופנית מתונה בשילוב פעילות אירובית לפחות פעמיים בשבוע, מטיבה את הנשימה ומפחיתה סמני דלקת

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

בחולים עם אסתמה בדרגה בינונית-עד-חמורה המקפידים על פעילות אירובית בשילוב עם הטיפול התרופתי, בקרת התסמינים קלה יותר בהשוואה לחולים הנוטלים טיפול תרופתי בלבד. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Thorax.

במסגרת המחקר החולים חולקו באקראי לקבוצות אימונים על הליכון, למשך שלושה חודשים, והנתונים הצביעו על ירידה בשני מרכיבים של המחלה שהקשו על הנשימה: דלקת ורגישות מוגברת של דרכי האוויר.

שיעורי יוגה בשילוב פעילות אירובית

החוקרים בחנו את ההשפעה של פעילות גופנית ב-43 חולי אסתמה בגילאי 20-59 שנים, עם תסמינים שהיו מאוזנים היטב תחת טיפול תרופתי במשך לפחות 30 ימים, ושהיו במעקב הרופאים במשך לפחות שישה חודשים.

המחקר לא כלל חולים עם מחלות לב וכלי דם, מחלות שריר-שלד או מחלות ריאה כרוניות אחרות, כמו גם חולים שעישנו בהווה או בעבר, וחולים שכבר הקפידו על פעילות גופנית רבה.

ללא תלות בשאלה אם החולים חולקו לקבוצת הפעילות הגופנית, כל המשתתפים במחקר השתתפו בשיעורי יוגה פעמיים בשבוע, במשך 12 שבועות. המשתתפים בקבוצת ההתערבות הקפידו גם על אימונים על הליכון במשך 35 דקות, פעמיים בשבוע.

עד לתום המחקר, תגובת היתר של דרכי האוויר פחתה משמעותית בקבוצת ההתערבות, אך לא ביתר המשתתפים. הפעילות הגופנית הביאה גם לירידה בסמני דלקת.

תוצאות המחקר הראו בבירור כי בחולי אסתמה, פעילות אירובית בשילוב עם טיפול תרופתי הביאה לשיפור התסמינים.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום אסתמה ואלרגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום