ספורט מפחית ניסיונות אובדניים

(0)
לדרג

סקר חדש: פעילות גופנית מרובה, של 4-5 פעמים בשבוע, בקרב בני נוער ובעיקר בקרב הסובלים ממעשי בריונות, מפחיתה עצבות וניסיונות אובדניים

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

פעילות גופנית עשויה להפחית עצבות ומחשבות אובדניות בבני נוער החשופים למעשי בריונות. כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry.

מסקר שנערך בקרב למעלה מ-13,000 בני נוער ברחבי ארצות הברית הסתבר שבין אלו שדיווחו כי התאמנו 4-5 ימים בשבוע, שכיחות העצבות, המחשבות האובדניות ואף הניסיונות האובדניים היו נמוכים הרבה יותר, בהשוואה לאלו שהתאמנו עד פעם בשבוע. ההשפעה המגנה של הפעילות הגופנית תוארה גם בקרב בני נוער, שדיווחו כי נחשפו למעשי בריונות.

ללא פעילות גופנית פי שלושה ניסיונות אובדניים

מהנתונים עולה כי 30% מהמשיבים דיווחו על עצבות במשך שבועיים ומעלה, 22.2% דיווחו על מחשבות אובדניות ו-8.2% דיווחו על ניסיון אובדני במהלך השנה האחרונה. בקרב תלמידים שנחשפו למעשי בריונות שכיחותה של תחושת עצבות הייתה פי שניים ושכיחותם של מחשבות אובדניות ושל ניסיונות אובדניים הייתה גדולה פי שלושה.

כאמור, בקרב תלמידים שדיווחו כי התאמנו 4-5 ימים בשבוע תועדה שכיחות נמוכה יותר של עצבות, של מחשבות אובדניות או של ניסיונות אובדניים בהשוואה לאלו שהתאמנו עד יום בשבוע.

לאחר סיווג לפי חשיפה למעשי בריונות, החוקרים זיהו קשרים דומים, אם כי משמעותיים פחות.

בסיכומו של דבר, פעילות גופנית בתדירות של לפחות ארבעה ימים בשבוע לוותה בירידה של כ-23% בשכיחות המחשבות האבדניות ובניסיונות האובדניים בתלמידים שנחשפו למעשי בריונות.


ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום