הצערת עור הפנים: שאלות ותשובות

(0)
לדרג

עור פנים צעיר ומתוח ועור גוף חטוב הם מסימני ההיכר של הנעורים, אך מה עושים כשהגיל נותן את אותותיו? אתם שאלתם ד"ר אריק איימס השיב

שירותי אסתטיקה רפואית
053-9373727 (מספר מקשר)

לא סתם אומרים ש "גיל 40 של היום זה כמו גיל 30 של פעם" , שכן יותר ויותר אנשים היום נראים טוב יותר לגילם. אחת הסיבות לכך היא המודעות ההולכת וגוברת למראה החיצוני והאפשרויות הרבות לשפרו במידה ולא מרוצים. הרפואה האסתטית מציעה שפע של פתרונות להצערת הפנים והעור ולחיטוב הגוף וזאת לרוב מבלי נגיעה של איזמל המנתחים.

למשל, את הקמטים והקמטוטים ניתן להחליק בעזרת חומרי מילוי, כתמי עור, לרוב כתוצאה משינויים הורמונאליים וחשיפה לשמש, ניתנים לטשטוש והסרה. ובשנים האחרונות ניתן לחטב ולמצק את הגוף בטכניקות שונות. להלן שאלות פופולאריות מתוך הפורום מתיחה והצערת הפנים ללא ניתוח בניהולו של ד"ר אריק איימס העוסק ברפואה אסתטית ודרמטולוגיה קוסמטית.

קמטים מתחת לעיניים

שאלה: אני בת 36 ויש לי קמטים מתחת לעיניים, בעיקר מתחת לעפעפיים התחתונים. האם אתה מטפל בזה? כיצד? אני מפחדת לקבל מראה של הבעה קפואה.

תשובה: ניתן לטשטש קמטוטים אלו על ידי הזרקה ממוקדת של חומרי מילוי בעלי סמיכות ייחודית ועדינה ולעיתים גם בשילוב הזרקת בוטוליניום ממוקדת ואיזורית לקבלת תוצאה מקסימלית. התוצאה המתקבלת יפה וטבעית לחלוטין. במקרים קשים ומיוחדים יותר, ניתן לבצע פילינג עמוק על בסיס פנול מתחת לעיניים למיקסום התוצאות.

לא רק בוטוקס

שאלה: בת 43, יש לי קמטים בצדי העיניים ובמצח, אני חוששת מהזרקות חומרים כמו בוטוקס. מה ניתן לעשות כדי להעלים את הקמטים באמצעות חומרים אחרים?

תשובה: ראשית, אל חשש. בוטוליניום (בוטוקס/דיספוט) הינו חומר הזרקה המאושר בעולם למעלה מ 20 שנה להתוויה קוסמטית/אסתטית ולמעלה מ-45 שנה להתוויות רפואיות שונות. מלבד הבוטולניום המשטח קמטים או הזרקת חומצות היאלרוניות עדינות למילוי הקמטים באזורים אלו, ניתן לבצע טיפול על ידי לייזר מיוחד, המשטח קלות את הקמטוטים ו/או פילינג עמוק לתוצאות טובות יותר בהרבה. הטיפול מותאם אישית לכל מטופלת ומטופלת לפי הצורך.

צלוליט והצרת היקפים

שאלה: מהם ההבדלים בין טיפולי אולטרסאונד, גלי רדיו, לייזר, חום? יש כל כך הרבה שיטות ואני מבולבלת לגמרי.

תשובה: מדובר בסוגים שונים של מכשור טכנולוגי אשר מסייעים במיצוק העור ובהפחתת מצבורי שומן. טיפול המתבצע, באמצעות מכשור טכנולוגי, כגון גלי רדיו מעניק תוצאות די בינוניות במרבית המקרים.

בכדי לקבל תוצאות אופטימליות, בנוסף לגלי הרדיו בעוצמות גבוהות, וכחלק מהטיפול האינטגרלי בקליניקה אנו משלבים הזרקה ממוקדת של גז אוזון לרקמות העמוקות, חומרים ממיסי שומן וכל זאת בשילוב עם מכשור טכנולוגי מתקדם ביותר מבוסס אולטראסאונד ולייזר. רק על ידי שילוב 5 שיטות הטיפול הללו ניתן להגיע לתוצאות האפקטיביות ביותר.

מה עושים עם סנטר כפול?

שאלה: האם ניתן להעלים או להמיס סנטר כפול? איך מתקנים?

תשובה: ניתן לקבל מענה אופטימלי למתיחת צוואר ללא ניתוח, ללא חתכים או תפרים. מדובר בטריאדת האוזון - שילוב של הזרקת אוזון לרקמות העמוקות, חומרים ממיסי שומן ומכשור טכנולוגי מתקדם ביותר. טיפול משולש זה מעניק מיצוק ומתיחה של הצוואר וקו הלסת וממס את מצבורי השומן שנותנים מראה של "סנטר כפול".

פילינג עמוק: למה לצפות?

שאלה: התרשמתי מהטיפול. רציתי לדעת אם טיפול פילינג עמוק כרוך בתופעות לוואי?

תשובה: אין טיפול שאינו חף לחלוטין מתופעות לוואי, אך עם זאת פילינג עמוק 2 הדור החדש, מצטיין בתוצאות מצויינות, זמן החלמה מינימלי ולרוב תופעות הלוואי זניחות ומתבטאות באדמומיות ו/או בצקתיות קלה לתקופה מסוימת.

בצוואר מתוח

שאלה: מהי השיטה למתיחת הצוואר ללא ניתוח, האם אפשר להסתפק בתרגילים או בדיאטה כלשהי?

תשובה: ראשית, עד כה לא הוכח בספרות המקצועית כי תרגילים או דיאטה מסייעים במתיחת הצוואר. מתיחת צוואר ללא ניתוח כוללת שילוב של 3 שיטות - הזרקת גז אוזון לרקמות השומן, הזרקת חומרים ממיסי שומן ובנוסף מכשור טכנולוגי הכולל גלי רדיו, אולטראסאונד ולייזר. שילוב שיטות אלו יוצר תוצאות אופטימליות, מתיחת הצוואר ושיפור ריפיון העור באזור. לעיתים, ניתן לשלב חוטי עגינה בקו הלסת והצוואר אשר מותחים ותורמים לנראות משופרת של הצוואר.

פיגמנטציה ופילינג?

שאלה: אני סובלת שנים מפיגמנטציה בפנים, האם פילינג יכול לסייע?

תשובה: מכיוון שישנם מס' סוגי פיגמנטציה שונים, הנמצאים בכל מיני עומקים ורבדים בעור. בין אם הפיגמנטציה היא על רקע הורמונאלי ובין אם על רקע חשיפה לשמש וגורמים סביבתיים שונים במהלך השנים, הטיפול ייקבע עפ"י סוג הפיגמנטציה וחדירותה, תוך כדי התייחסות לגיל, גוון העור וסוגו. פילינג עמוק הינה פרוצדורה המעניקה תוצאות מעולות בטיפול בפיגמנטציה עקשנית ובהצערת העור בכלל. ישנם סוגי פילינג ברמות חדירות שונות, כאשר אנו מתאימים באופן אישי את סוג הפילינג.

סיליקון: יש סיבה לחששות?

שאלה: אני בת 58 לפני שבע שנים הזרקתי סיליקון בצידי הפה והתוצאה היתה נהדרת. עכשיו הקמטים החלו להופיע מחדש, האם אפשר להזריק שוב? מדוע יש רתיעה מסיליקון אצל חלק מהרופאים?

תשובה: לצערי, לחלק נכבד מהרופאים בישראל אכן ישנה רתיעה מהשימוש בסיליקון רפואי טהור לצרכים קוסמטיים ואסתטיים מכמה וכמה סיבות, עליהן ניתן לקרוא במאמר נרחב שפורסם ומוצג באתר האינטרנט שלנו. אחת הסיבות היא העובדה כי למרבית הרופאים אין את הניסיון והידע להזריק סיליקון רפואי טהור, הטכניקה היחידה הטובה ביותר להזרקת הסיליקון הינה בשיטת המיקרו-טיפה, שיטה אשר פותחה על ידי פרופ' אורנטרייך מניו יורק ומתבצעת בהדרגתיות. מרבית הרופאים יעדיפו את הקלות היחסית של הזרקת חומרי המילוי הזמניים, שכן יש צורך בחזרה על ההזרקות של החומרים הזמניים והדבר משרתם כלכלית.

חשוב לציין כי סיליקון מוגדר כחומר קבוע, בטוח לשימוש והיפואלרגני, הסיבה להופעת הקמטים מחדש היא בגלל ההתבגרות הטבעית המתמשכת. באשר להזרקה נוספת, ניתן להזריק שוב, אך הדבר מצריך אבחון מקצועי והזרקה מיומנת.

צילום: מרפאה ד"ר אריק איימס

הצערה ועיצוב הפנים

שאלה: האם ניתן לעצב פנים מאורכות כך שייראו עגולות יותר ונעריות יותר?

תשובה: ניתן לפסל פנים מאורכות באמצעות הזרקת חומרי מילוי להחזרת נפחים באזורים אנטומיים מסוימים בפנים. הדבר מקנה מראה עגלגל וצעיר יותר. על מנת להתאים את סוג החומר ואת מקומות ההזרקה, יש להתאים באופן אישי את תכנית הטיפול שתעניק את התוצאה הטובה ביותר עבור מבנה פנייך.

צלקות? לא לכל החיים

שאלה: בת 38, עם צלקות אקנה בלחיים, איזה טיפול מומלץ? הבנתי שפילינג עמוק כרוך בהרדמה מלאה ובמספר ימים בהם לא ניתן לצאת מהבית. האם נכון?

תשובה: לרוב, צלקות אקנה מוגדרות כבעיה אסתטית שכמעט ובלתי ניתנות לשיפור. אך בכדי להגיע לתוצאות משביעות רצון יש להבין מהם 3 הטיפולים הטובים ביותר כיום להשטחה, העדנה, מיזעור ואף העלמה חלקית של הצלקות.

לרוב, הרופאים מציעים את נפלאות הלייזר, אך עד כתיבת שורות אלו לא קיים מכשיר טכנולוגי המעניק תוצאות אופטימליות לצלקות וחטטי אקנה. בהחלט יש מס' מכשירי לייזר בישראל המשפרים קלות את חטטי האקנה.

הטיפול האולטימטיבי הרפואי הטוב ביותר שנבדק עד כה הינו פילינג עמוק הדור החדש הכולל גם שיוף העור כך שרמת חדירותו עמוקה ומציגה שיפור נראה לעין (בשנים האחרונות פותח לכך שחדירותו עמוקה יותר אך עם פחות כאב והחזרה לשגרה אף מהירה מהרגיל).

במידת הצורך ועל מנת למקסם את התוצאות, ניתן לשלב הזרקת סיליקון רפואי טהור בשיטת המיקרו-טיפה אל תוך הצלקות, הסיליקון מגביר את הגירוי בצמיחתן של רקמות העור ובכך למעשה ממלא את חטטי וצלקות האקנה.

לסיכום, מניסיוני, פילינג עמוק מעניק את התוצאות המבטיחות ביותר לטיפול בצלקות אקנה. כיום, עם הפיתוח החדשני של פילינג עמוק 2 הדור החדש, זמן השהייה בבית הינו מינימלי ונמשך כ- 5 ימים בלבד; לרוב ללא כאבים כמו כן מדובר בטשטוש בלבד ללא הרדמה מלאה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום