אישור רפואי למכון כושר? מיותר

(0)
לדרג

אושר בכנסת: קבלה למכון כושר על בסיס הצהרה ללא אישור רופא; שרת הספורט, רגב: הנזק מאי קיום הפעילות הגופנית רב מהתועלת של אישור רופא

מאת: מערכת zap doctors

אם חשקה נפשכם להתאמן במכון כושר, בקרוב מאוד לא תצטרכו להציג אישור רפואי תקף, כך החליטה השבוע מליאת הכנסת. תוכלו להתחיל להתאמן מיד, ומפעילי המכון יסתפקו בהצהרה חתומה שלכם.

כיום חייב מכון כושר לקבל מתאמן לאימון רק על בסיס אישור רפואי שניתן בידי רופא, המאשר את כשירותו הרפואית של המבקש להתאמן. כעת מוצע לאפשר למכון כושר לקבל מתאמן על בסיס מילוי שאלון רפואי והצהרה בלבד על יד המתאמן. רק במקרים מסוימים, יידרש המתאמן להמציא גם תעודה רפואית, שבה הרופא אישר כי האימון בחדר הכושר אינו מהווה סיכון לבריאותו של המתאמן.

בדברי ההסבר להצעת מכוני כושר, התשע"ה-2015, נכתב כי "הניסיון שהצטבר עם הפעלתו של החוק בנוסחו כיום הוכיח כי תעודות רפואיות כאמור, הנדרשות לפני אימון במכוני כושר, מונעות מאנשים רבים לעסוק בפעילות גופנית וזאת, בלי שהוכח מדעית כי תעודות רפואיות מהוות כלי סינון מתאים. נוסף על כך, נראה כי הנזק מאי קיום הפעילות הגופנית רב מהתועלת בביצוע הבדיקות ואישור רופא".

שרת התרבות והספורט מירי רגב שיזמה את החוק: "התפקיד שלנו זה לעודד אנשים להתאמן, במיוחד בחופש, כדי להיות אנשים שמחים יותר ותורמים יותר לעצמם ולסביבה".

ההצעה אושרה בקריאה שנייה ושלישית על ידי 31 חברי כנסת, ללא מתנגדים.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום