בקרוב: קנאביס רפואי בבית מרקחת

(0)
לדרג

בשורה לחולים: סגן השר ליצמן הודיע כי יהיה ניתן לרכוש התרופה בבתי המרקחת באישור רופא מומחה; משרד הבריאות ייערך לשינוי, תוך מחויבות למנוע זליגה החוצה

מאת: מערכת zap doctors

הקלות במכירת קנאביס רפואי. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הפתיע השבוע כשהכריז כי יחתור למכירה של קנאביס רפואי בבתי המרקחת. "בכוונתנו לקדם מהלך לפיו חולים יוכלו לקבל קנביס רפואי בבתי המרקחת לאחר שקיבלו אישור מרופא מומחה", אמר בדיון בוועדה למאבק בנגע הסמים.

התוכנית החדשה מנוגדת למצב הקיים, שבו רק רופאים מנהליים של משרד הבריאות היו רשאים לתת את האישור למתן קנאביס רפואי. "יש לעשות סדר ולאפשר שימוש רפואי בלבד ולמנוע זליגה החוצה. אני מודע לצורך לשנות את המדיניות הקיימת של משרד הבריאות, כדי להקל על אלו שנדרשים לכך רפואית", אמר. לדבריו, בכוונת המשרד להכשיר רופאים מומחים בכירים שיאוגדו תחת רשימה ייעודית לתחום הקנאביס.

יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג הודיעה כי מדובר ב"מהפכה של ממש. במצב שהיה קיים עד היום נוצר צוואר בקבוק שהביא לזעקה גדולה של החולים שמאוד סבלו מהמנגנון המסורבל שיצר עומסים כבדים. זו בשורה גדולה, למעשה אנחנו מבטלים את שיקול הדעת המנהלי ועוברים להתנהל על פי שיקול דעת רפואי".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב, מסביר כי "כחלק מהשינוי אנחנו ניצור סטנדרטיזציה מאוד מוקפדת, כך שההתנהלות בנושא הקנביס תהיה הכי דומה למתן תרופה רגילה שניתנת היום בבית המרקחת. אחת המטרות שלנו הוא לפתוח את צוואר הבקבוק המנהלי כך שיותר רופאים יוכלו לתת את האישור הרפואי והכל באחריות ובזהירות הנדרשת". עוד הוסיף ד"ר לב כי "בכוונתנו להכשיר במשרד הבריאות רשימה של רופאים בכירים כמו גם את המטופלים עצמם כדי אלו יכירו את מכלול הסיכונים. אנחנו רוצים לראות את זה הכי קרוב לתהליך הרגיל של תרופה נרקוטית אחרת. ניצור נתק בין המגדל לבין המטופל. הכנסנו התוויות חדשות בתחום במטרה להקל. בנושא זה אנחנו מהמתקדמים בעולם. את האישור שניתן נידרש יהיה לחדש אחת לשנה".

בתוך כך עולה מהודעת משרד לגבי מדיניות קנאביס רפואי, כי המגמה היא לאפשר לרופאים מומחים לטפל באמצעות קנאביס רפואי לאחר שיוכשרו ויכירו את כללי הטיפול, המינונים, תופעות הלוואי והסכנות הכרוכות בהתוויתו למטופל. כשיהיו מוצרים סטנדרטים זמינים בבתי המרקחת יוכלו הרופאים לרשום את המוצר למטופליהם בכפוף לנוהלי רישום בדומה לתרופות מסוג הסמים המסוכנים (מורפיום, אופיאטים וכיוצא באלה).

.קנאביס בצורת תרפחת או שמן בלבד

כמו כן, בטווח הקרוב יפעל המשרד לחייב את המגדלים שייבחרו במכרז, לייצר זנים בטווחים שריכוזם מוכתב, ידוע ומפוקח ולארזם בצורת תפרחות ושמן בלבד. זנים אלה ינופקו ברישיון באמצעות בתי המרקחת ובהתאם לכללים שיקבע המנהל בדומה לסמים מסוכנים. בית מרקחת שייכנס למערך ההנפקה יעבור הכשרה מתאימה בתחום האחזקה, הרישום והניפוק של הקנאביס. ההתוויות למתן הקנאביס ימשיכו להיקבע על ידי הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ויתקיים פיקוח על נאותות ההתוויות והפרקטיקה הרפואית המתחייבת. בנוסף, משרד הבריאות יפעל כדי ליצור אלטרנטיבות למוצרי קנאביס רפואי (כמו מוצרי אידוי), כדי להימנע ככל האפשר משימוש בעישון כדרך טיפול.

בואו לדבר על זה בפורום כאב בקרב חולי סרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום