ריפלוקס תינוקות: איך מתמודדים?

(0)
לדרג

כל תינוק שלישי פולט, אך מדובר בתופעה שלרוב חולפת עם הגיל. בינתיים איך מקלים על הילד ומצמצמים את הכביסות? טיפים לתינוקות יונקים ולתינוקות הניזונים מתמ"ל

מאת: דבי ארדיטי

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

מעבר של תוכן הקיבה לוושט, המתבטא בפליטות רבות, הוא תהליך פיזיולוגי טבעי אשר מתרחש כמה פעמים ביום בקרב תינוקות בריאים, ילדים ומבוגרים. התופעה מוכרת גם בשם ריפלוקס והיא לרוב קשורה להתרופפות זמנית של הסוגר שבין הוושט לקיבה, המאפשר לתוכן הקיבה לעבור בחזרה לוושט.

כשני שלישים מהתינוקות סובלים במידה זו אחרת מריפלוקס והוא מהווה סיבה לכרבע מהביקורים אצל רופא הילדים במהלך החצי השנה הראשונה לחיי התינוק. על פי ההנחיות האחרונות של האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים, עיקר הטיפול מתמקד בשינוי בתזונת התינוק ובתנוחת ההאכלה.

כל עוד אין סימפטומים נוספים כמו סירוב לאכול, הקאות חוזרות ונשנות, חוסר עלייה במשקל, אי שקט, הפרעות שינה ונשימתיות, אז ניתן בקלות רבה ליישם 5 טיפים פשוטים שיעזרו לכם מאוד לחסוך בהחלפת בגדים כמה פעמים ביום, וכמובן המון כביסות .

1. תזונת האם - אם מדובר בתינוק יונק, שינוי בתזונת האם עשוי לתרום רבות. אין נוסחת פלא ולעתים מדובר בניסוי וטעייה אבל שווה לנסות להימנע ממאכלים חומציים כמו חצילים, עגבניות, פירות הדר ולצפות להקלה אצל תינוקך.

2. גודל הארוחות - אם מדובר בתינוק לא יונק או יונק שמקבל גם תמ"ל בבקבוק, ארוחות קטנות יותר ותכופות יותר מוכיחות את השפעתם בהקלה על ריפלוקס. תתחילו בהפחתה של כפית מדידה אחת פחות מהכמות שהוא רגיל לאכול. כלומר אם הוא אוכל 4 כפיות מדידה על 120 מ"ל מים, הכינו 3 כפיות מדידה על 90 מ"ל מים והקטינו את הפרשי שעות עד להאכלה הבאה, כמובן תוך כדי ערנות לאיתותי הרעב שלו.

3.שינוי בתזונת התינוק - ניתן להסמיך את האוכל בעזרת דייסות קורנפלור או לעבור לתמ"ל ייעודי להפחתת פליטות. קיימים תמל"ים ייעודיים בשוק כמו אנפמילAR שלב 1 ושלב 2 המיועדים להפחתת תופעת הריפלוקס, התמ"ל דליל בבקבוק ומסמיך בקיבת התינוק. הסמכת תמ"ל בקורנפלור עשויה לעזור גם, אך חייבים לקחת בחשבון שיחד עם ההסמכה אנחנו מרכזים את הערך הקלורי ומשנים את האיזון התזונתי של כלל ההרכב התזונתי. מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל לקבלת הנחיות מתאימות על כמויות ואופן הסמכת התמ"ל או לקבל מרשם לתמ"ל ייעודי.

4. בחירת פטמה מתאימה לבקבוק - קצב אכילה יכול להשפיע על כמות הפליטות. אם האוכל זורם מהר מדי דרך הפטמה, קצב וכמות הבליעה יהיו מהירים וגדולים בהתאם. מומלץ להקפיד על פטמה מתאימה לגיל ולעשות הפסקות על מנת לתת לתינוקך זמן לנוח. לאחר האכלה החזיקו אותו זקוף בעמידה מספר דקות בסבלנות עד שיוציא את כל האוויר שנבלע.

5. תנוחה נכונה - אל תאכילו את תינוקך כשהוא יושב על הסלקל, וגם אל תתנו לו לנוח בסלקל מיד אחרי האכלה. זווית הסלקל איננה מקלה על הלחץ הנתון על הקיבה והסרעפת.

ובכל מקרה, זכרו שזו תקופה אומנם לא פשוטה שיש לעבור אך יש לה פתרונות פשוטים ליישום שמקלים על תינוקכם, וככל שהוא יגדל ויתפתח, כך גם הקושי יפחת עד שייעלם כליל.

דבי ארדיטי היא דיאטנית קלינית, אנפמיל A.R. ליפיל פרמהבסט

בואו לדב על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום