ועד הדסה: הקטסטרופה בפתח

(0)
לדרג

רופאי הדסה מתריעים כי מאמצי הסכם ההבראה יורדים לטימיון, בשל העיכוב במינוי מנכ"ל למוסד: רופאים עוזבים, המדינה לא מאשרת אף מועמד לתפקיד

מאת: מערכת zap doctors

ממתינים לרב חובל. יו"ר ועדי הרופאים של בית חולים הדסה מתריעים כי העיכוב במינוי המנכ"ל פוגע בתפקוד המוסד, וכי יש לו השפעה הרסנית על התנהלותה של הדסה ואיום ממשי על עתידה.

במכתב ששלחו הבוקר (א') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר משה, כחלון, וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מזכירים הוועדים כי רופאי הדסה בכל התחייבותיהם בהסכם ההבראה שנחתם במאי השנה, תוך קיצוצי שכר וצמצום משרות רופאים, אך המדינה מפרה את התחייבותיה. "המדינה וארגון נשות הדסה התחייבו בהסכם כי בינואר 2015 ימונו דירקטוריון ומנכ"ל חדשים להדסה. דירקטוריון חדש אמנם מונה, הגם כי באיחור רב, אולם נציגי המדינה מסרבים לאשר את כל המועמדים שהוצעו להם למנכ"ל קבוע, ובכך מפרים הפרה ברורה את הסכם ההבראה", נטען.

"עניינים רבים ממתינים להחלטת המנכ"ל הקבוע, ונושאים כגון איוש עמדות ניהול, הצטיידות מחלקות ועוד, נדחים למועד שאינו ידוע. בנוסף, ועד העובדים הכללי אינו משתף פעולה עם ממלאת מקום המנכ"ל, ויוזמות רבות להתייעלות אינן יכולות להתממש. אי הוודאות המרחפת מעל לראשה של הדסה גורמת לעזיבתם הנמשכת של רופאים חשובים, באופן הפוגע משמעותית בעתיד המוסד", נכתב.

בכל יום שעובר, מזהירים הרופאים, מצבה של הדסה הולך ומחמיר. "לצערנו, לא יעברו עוד ימים רבים עד שכל מאמצי ההבראה שעליהם עמלנו יירדו לטימיון. הקטסטרופה ממשמשת ובאה... בית החולים הגדול בירושלים, והמוביל בארץ, ממשיך את מסעו ללא מנכ"ל קבוע, אשר לו הסמכויות והכלים המקצועיים להוביל את ספינת הדגל של הרפואה בישראל לחוף מבטחים".

עד מועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת משרד הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום