מרפאת גסטרו חדשה לילדים

(0)
לדרג

בבית החולים לילדים של הדסה נפתחה יחידה חדשה לטיפול באלרגיות למזון ודלקת של הוושט, מחלה לא מוכרת יחסית, המתבטאת במין "אסטמה של הוושט". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

מרפאה חדשה שנפתחה בהדסה ילדים תיתן מענה לבעיות שכיחות בקרב ילדים עם אלרגיה למזון, ובנוסף תציע מומחים לטיפול במחלה חדשה יחסית, "דלקת אלרגית של הוושט", המופיעה בתינוקות וילדים ואבחונה על ידי רופאי המשפחה קשה ביותר. במרפאה הרב צוותית יפעלו יחד מומחי ילדים באלרגיה, תזונה ועיכול.

אלגיה למזון לצורותיה השונות היא אחד הגורמים להפרעות בתזונת תינוקות והפרעה אלרגית משמעותית בגיל הילדות. בין השאר יכולות להיגרם תופעות כמו הקאות, שלשולים, פריחות ותסמיני דרכי נשימה. נתונים מראים כי השכיחות הכללית של האלרגיה לצורותיה השונות בישראל נמצאת בעלייה ונעה בין 2%-8% מהילדים.

אחת הצורות של אלרגיה למזון היא מחלת EoE (ואזופגיטיס אאוזינופילית, דלקת אלרגית של הוושט) אשר איננה מוכרת כל כך בציבור בכלל ועל ידי רופאים ראשוניים בפרט. שכיחות המחלה עולה, בין השאר עקב התגברות המודעות למחלה והיא יכולה להופיע החל מגיל שנה, כשלרבים מהחולים רקע אלרגי.

המחלה יכולה להיות שקטה למשך שנים, וכך היא נותרת לא מודעת ולא מאובחנת עד להופעת סיבוכים מתקדמים יותר. אחד הסיבוכים האפשריים הוא הצרות קבועה של הוושט ופגיעה בבליעה. אפשר להקביל את המחלה ל"אסטמה" של הוושט, עם היצרות מתקדמת ככל שהזמן עובר ללא טיפול והתוצאה היא קושי רב בבליעה. הסימנים הראשונים יכולים להיות, בתינוקות - סירוב לאכול דיו עד כדי הפרעה בעלייה במשקל, אי שקט והקאות. בילדים - הימנעות במכוון ממזונות לא רכים או יבשים, כמו אורז, עוף או לחם, העדפת אוכל חתוך לחתיכות קטנות, שימוש בהרבה רוטב בזמן הארוחה, שתייה מרובה במהלך הארוחה, לעיסת האוכל ביסודיות יחסית, הילד הוא האחרון שעוזב את השולחן, כאבי בטן מתמשכים או הקאות.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום