חשש לפרטיות מטופלי ברה"ן

(0)
לדרג

הרופאים חוששים כי המעבר של השירותים הפסיכיאטריים לקופות החולים יחשוף מידע רגיש על מטופלים, מה שיגרום להם לפנות לשוק הפרטי או לא לקבל טיפול כלל

מאת: מערכת zap doctors

בהסתדרות הרפואית (הר"י) מודאגים מנושא שמירת הסודיות לגבי מטופלים פסיכיאטריים במהלך הרפורמה בשירותי בריאות הנפש המתבצעת בימים אלו. "לצערנו עדיןי קיימת סטיגמה בנוגע למחלות נפש", כתב אתמול (א') יו"ר הרי, ליאוניד אידלמן, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, "כעת נוצר מצב שמחד גיסא, בתי-חולים ומרפאות בריאות הנפש צריכים להעביר מידע מלא על המטופלים לקופות החולים, ומאידך, המידע הזה, במסגרת קופות החולים, עלול להיות חשוף באופן שיגרום למטופלים לחשוש מפנייה לרופא".

להמחשה, הביא דוגמה מתן אישורים על ידי קופת חולים לגורמי חוץ, כאשר באישור תועתק רשימת המחלות של המטופל, לרבות מחלות נפשיות, שייתכן שהיו בעבר ואינן עוד (כמו דיכאון). "הנושא מדאיג עוד יותר כאשר מדובר בילדים ומתבגרים, שייתכן שעברו משבר בשלב כלשהו של ההתבגרות. הסטיגמה הקיימת עלולה להביא לפגיעה חברתית ואף מקצועית בהמשך חייהם", כתב.

חשש נוסף הוא שמטופלים הזקוקים לסיוע פסיכיאטרי ירגישו צורך לפנות לייעוץ וטיפול באופן פרטי על מנת לשמור על סודיות המידע.

נוכח הדברים ביקש אידלמן מסגדן שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"לי קופות החולים לפעול לקידום החקיקה והתקנות שיגנו על המטופלים לאור החששות הקיימים בקרב רופאים בנושא סודיות המידע.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות הנפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום