סלפי מסוכן: נער נפל מצוק

(0)
לדרג

בן 14 מירושלים שרק רצה להצטלם, נפל מגובה של 5 מטרים והגיע עם פציעת ראש קשה לבי"ח. אחיו: "חבריו הסתובבו לרגע, וכשסובבו את הראש בחזרה - הוא נעלם"

מאת: מערכת zap doctors

האם הגיע הזמן להצטרף לקמפיין העולמי נגד סלפי? נער בן 14 מירושלים נפצע באורח קשה, בזמן שניסה להצטלם בתמונת "סלפי" (צילום עצמי במצלמת הסלולרי) במעיין ליפתא. הנער הובהל להדסה עין כרם במצב קשה, שם עבר ניתוח מורכב על ידי צוות מומחי נוירוכירורגיה, פה ולסת ופלסטיקה.

"הוא סיפר לי שהוא עלה על סלע לצילום סלפי עם החברים וצנח חמישה מטר למטה כאשר הסלע שעמד עליו התפורר", מספרת אמו של הנער מחוץ למחלקת טיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם, שם מאושפז בנה. "הוא שבר את עצמות המצח, ועבר ניתוח ואנחנו מקווים לטוב", הוסיפה. אחיו הגדול מיכאל הוסיף כי "החברים שלו ראו אותו מצטלם, הסתובבו לרגע, וכאשר הם סובבו את הראש בחזרה הוא לא היה שם, פשוט נעלם, הם לא הבינו מה קרה".

ד"ר אמיל מרגולין, נוירוכירורג בכיר במחלקה הנוירוכירורגית בהדסה עין כרם אשר ניתח את יוסף מספר: "הפציעה הייתה קשה והנזק לגולגולת נרחב וניכר. הניתוח המורכב ארך ארבע שעות. גם רופאי פה ולסת ופלסטיקה היו מעורבים, אך כרגע נראה כי התחזית טובה ואנו מקווים שלא יהיו סיבוכים".

רופאי טיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם, ציינו: "כעת יוסף מתאושש מהניתוח, מצבו בינוני יציב, הוא אינו מורדם או מונשם, ואנו מקווים שיתאושש מהפגיעה באופן מיטבי".

אמו של יוסף סיפרה כי הזהירה את הנער לפני שיצא לטיול במעיין. "כל מה שאני רוצה הוא שהילדים שלנו יפסיקו לטפס לכל זוויות הצילום המטורפות האלה, פשוט להפסיק עם זה. אין לזה ביטוח או אחריות, צריך קודם כל לחשוב על בטיחות, אני מבקשת שישמרו על עצמם", אמרה בדאגה. "שלא יגידו אני גיבור ואחרי זה המשפחות יבכו מדאגה וצער".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום