אלכוהול - סיכון לסרטן השד?

(0)
לדרג

בקרב נשים בסיכון מעלה האלכוהול את הסבירות לחלות. כ-85% מהנשים יכולות לשתות בבטחה כוס אלכוהול ביום, ללא עלייה בצפיפות השד או בסיכון לסרטן שד

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בנשים בסיכון לסרטן שד צריכת אלכוהול מלווה בעלייה משמעותית בצפיפות השד בבדיקת ממוגרפיה, בהשוואה לנשים בסיכון הנמנעות מאלכוהול. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת British Journal of Cancer. מאחר שצפיפות ממוגרפית היא גורם סיכון משמעותי לסרטן שד, החוקרים משערים כי הסיכון לסרטן שד עשוי לעלות בנשים השותות אלכוהול בכמות רבה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את נתונים של יותר מ-53 אלף בנות 40-70 בשוודיה, במטרה לבחון את הסיכון להתפתחות סרטן שד בתוך עשר שנים. מהנתונים עולה כי ככל שצרכו אלכוהול בכמות רבה יותר, כך הצפיפות הממוגרפית הייתה גבוהה יותר בנשים עם הסיכון הגבוה ביותר לאחר עשר שנים (נשים אלו היוו כ-15% מכלל הנשים שלקחו חלק במחקר).

בהשוואה לנשים בסיכון גבוה שנמנעו מאלכוהול, בנשים בסיכון גבוה ששתו 20-29.9 גרם אלכוהול ביום תועדה עלייה אבסולוטית של 4.6 סמ"ר בנפח הצפיפות. באלו ששתו 30-40 גרם אלכוהול ביום תועדה עלייה של 10.8 סמ"ר בנפח הצפיפות. החוקרים זיהו עוד מגמה של עלייה בצפיפות עם עלייה בצריכת אלכוהול בנשים בסיכון נמוך, אך לא בקרב נשים בסיכון בינוני.

בשורה תחתונה, כותבים החוקרים, "כ-85% מכלל הנשים יכולות לשתות בבטחה כוס אלכוהול אחת ביום, ללא עלייה בצפיפות ממוגרפית או עלייה בסיכון לסרטן שד".

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום