ברבש מסיים את תפקידו באיכילוב

(0)
לדרג

פרופ' גבי ברבש, מנהלה המיתולוגי של איכילוב, הודיע על סיום תפקידו, ותקווה שיוחלף במועמד מתאים, "כדי למנוע משבר ניהולי בדומה לזה שבהדסה"

מאת: מערכת zap doctors

פרופ' גבי ברבש הודיע הבוקר (ה') לרון חולדאי, ראש עיריית ת"א, כי החליט לפרוש מתפקידו, כמנהל המרכז הרפואי ע"ש איכילוב, וכי הוא מבקש להתחיל בתהליך מכרז למציאת מנהל מחליף לבית החולים.

במכתב ששלח הבוקר לעובדי בית החולים מסביר ברבש את החלטתו בצורך להתרעננות, שלו ושל בית החולים, לאחר ניהול של למעלה מעשרים שנה.

לקח ממשבר הדסה: טיפוח מנהלים מצטיינים

פרופ' ברבש ציין במכתבו לעובדים כי "לתפיסתי, מנהל טוב, נבחן, בין השאר, ביכולתו להכשיר דור המשך וביכולתו להעביר תפקיד בצורה מסודרת תוך שמירה על המשכיות ומצוינות בניהול. ברוח זו, חברי בהנהלה ואני, חזרנו ודרשנו לאורך השנים, ממנהלי המחלקות להשקיע באיתור, פיתוח וקידום מועמדים מתאימים שיוכלו לרשת אותם בבא העת. ואכן, בכמה ממרכזי המצוינות המובילים שלנו, הצליחו המנהלים לגדל דור המשך מצטיין, שינהיג את בית החולים שלנו בעשורים הבאים ויבטיח למרכז הרפואי שלנו המשך הובלה של מנהיגות מקצועית ברמה הלאומית".

עוד כתב פרופ' ברבש במכתבו כי "בהתאם לכך, כבר מתחילת כהונתי - חיפשתי מועמדים להצטרף אלי לניהול ולהכשיר עצמם להתמודד על התפקיד החשוב והרגיש הזה. כולנו ראינו כמה קל לדרדר, אפילו בית חולים מצטיין, תחת ניהול בעייתי", ובכך רמז על המשבר הניהולי בו נמצאת הדסה עין כרם. כזכור רק לפני עשרה ימים ועד הרופאים של הדסה התריעו שהעיכוב במינוי מנכ"ל קבוע בהדסה מעמידה את כל הליך ההבראה של המרכז הרפואי בסיכון רב.

פרופ' ברבש סיכם במכתבו לעובדים כי "לי אישית, היה חשוב, וחשוב לי מאד גם היום, שעשרים השנים שהשקעתי בקידום בית החולים שלנו, והתשתית האנושית והמוסדית שבנינו יחד בעמל כה רב, לא ירדו לטמיון ויזכו להמשך פיתוח ושגשוג. וזו לכן, סיבה נוספת להחלטתי: חשוב לי מאוד, לתת גם כאן דוגמנ ולעמוד בהצלחה גם במבחן הזה של העברת תפקיד מכובדת לדור המשך מצטיין".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום