גלולה למניעת הריון עם חומצה פולית

(0)
לדרג

"יאז פלוס" כוללת גם מינון יומי של חומצה פולית החיונית למניעת מומים מולדים. הגלולה פותחה לנשים בגיל הפוריות, המשתמשות באמצעי מניעה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

הכירו את "יאז פלוס", גלולה חדשה למניעת הריון, המכילה גם חומצה פולית למניעת מומים מולדים בעובר, ובכך עונה על הצורך ליטול מדי יום חומצה פולית בגיל הפוריות.

בהתאם להמלצות משרד הבריאות, עוד לפני ההריון, חשוב מאוד לספק לגוף האשה את הכמות המומלצת של חומצה פולית, למניעת פגמים מולדים בתעלה העצבית, העלולים לגרום לעיוותים בעמוד השדרה ולפגיעה מוחית. הגלולה החדשה של "באייר" עונה על דרישה זו; על פי חוזר ראש שירותי בריאות במשרד הבריאות, שכיחות הפגמים המולדים יורדת משמעותית בכ-50% עד 70%, אם ניתנה חומצה פולית לפני ההריון וגם במהלך החודש הראשון שלו. נטילה עקבית של חומצה פולית היא קריטית, שכן רמת החומצה הפולית בגוף לא נבנית בבת אחת כי אם בהדרגתיות.

חרף המלצות משרד הבריאות, בחוזר שפרסם ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, נכתב כי: "כ-80% מהנשים עם עובר בעל מום בתעלה העצבית לא נטלו חומצה פולית.... חוזר זה נועד לחדד את האחריות של כלל המטפלים הנפגשים עם נשים בגיל הפוריות, ולהנחותן לגבי נטילת חומצה פולית באופן יומי כל אישה, בכל יום, במהלך כל גיל הפוריות.

אמנם במבט ראשון קיים ניגוד מסוים בין מניעת הריון להכנת הגוף להריון, אך יש לזכור כי בסופו של דבר כמחצית מההריונות בישראל, ממש כמו באירופה, אינם מתוכננים; במקרים רבים עד זיהוי ההריון ודאי אצל רופא נשים עובר זמן קריטי שבו העובר היה אמור לקבל חומצה פולית. אמנם חומצה פולית נוכחת במזונות שונים ובמיוחד בירקות עליים ירוקים כמו ברוקולי, תרד ופירות הדר, אך קשה מאוד להשיג את הרמות הנדרשות למניעת מומים עצביים בעוברים באמצעות מזון בלבד. מסיבה זו ממליצות כל רשויות הבריאות ליטול חומצה פולית במהלך כל שנות הפוריות, ולא רק לקראת מועד הריון מתוכנן.

חשוב להדגיש כי בעת הפסקת נטילת הגלולות לשם כניסה להריון, יש להתחיל בנטילת תוסף חומצה פולית לפי ההנחיות הכלליות של משרד הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום