סרטן: תרופה חדשה בסיס קנאביס

(0)
לדרג

משרד הבריאות הרחיב את ההתוויה של סטיבקס, תרסיס על בסיס קאנביס רפואי, המשמש חולי טרשת נפוצה, גם לשיכוך כאבים בקרב מטופלים אונקולוגיים

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות החליט לאחרונה להרחיב את ההתוויה של סטיבקס (Sativex), המבוססת על קאנביס, לשימוש גם בקרב חולי סרטן. ישראל היא המדינה השנייה בעולם, המאפשרת לחולי סרטן להיעזר בתרופה זו, בדומה לקנדה.

התרופה המיוצרת על ידי GW Pharmaceuticals ומשווקת בישראל על ידי חברת ניאופרם ישראל הייתה מותווית עד כה לטיפול בכאב נוירופטי או בספסטיות בקרב חולי טרשת נפוצה בלבד. כעת, כאמור היא תותווה בארץ גם לחולי סרטן.

סטיבקס מוגשת השנה לסל הבריאות בשלוש ההתוויות: לטיפול בחולי טרשת נפוצה הסובלים מספסטיות מתונה חד חמורה, שלא שהגיבו כראוי לטיפולים אחרים, לטיפול משלים בכאב עצבי בחולי טרשת נפוצה בוגרים, ולטיפול משלים לשיכוך כאבים בקרב בוגרים החולים בסרטן במצב מתקדם החווים כאב מתון עד חמור ומטופלים במינון המקסימלי הנסבל של אופיואידים חזקים לכאב רקע מתמשך.

התרופה מסופקת בתרסיס המותז מתחת ללשון ומאפשרת מינון מבוקר ונשלט של שני המרכיבים הפעילים בנביס THC ו-CBD, כך שהיא אינה גורמת לתופעת "התמסטלות" או לנזקי העישון הנלווים לשימוש בקאנביס רפואי.

בימים אלו נערך ברמב"ם ובמרכזים רפואיים נוספים בארץ מחקר גדול שבא לבסס את השימוש בתרופה לשם שיכוך כאבים של חולים אונקולוגיים בוגרים על רקע המחלה.

לדברי ד"ר מורג אופיר, מומחית לאונקולוגיה רפואית מבית החולים שיבא, "ממחקרים שנערכו עולה כי סטביקס יעיל בסיוע לשיכוך כאבים בקרב מטופלים אונקולוגים הנמצאים בשלבים מתקדמים של המחלה. השימוש בסטיבקס הוא פשוט ונוח, ובניגוד לקנאביס רפואי, הוא נטול ריח וטעם, ניתן להשתמש בו באופן מבוקר ומדוד, ואפשר לקחת אותו גם לחו"ל. אמנם ישראל היא המדינה השנייה בעולם, מלבד קנדה, שמתווה את השימוש בסטיבקס גם למטופלים אונקולוגים, אך בשנים האחרונות נעשו במדינות רבות מחקרים שבוחנים את יעילות סטיבקס עבור מטופלים אלו".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום