עובדי ברה"ן חוששים מהרפורמה

(0)
לדרג

הרפורמה בבריאות הנפש: משרד הבריאות מבטיח כי לא יסגור מרפאות בריאות נפש, העובדים לא ייפגעו, ואף יתווסף תקציב להתמחויות פסיכולוגים. האמנם?

מאת: מערכת zap doctors

לקראת יישום הרפורמה בבריאות הנפש בשבוע הבא, עולה השאלה מה יעלה בגורלן של המרפאות הקיימות.

לדברי סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש במשרד הבריאות, דב פסט, בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת כי "המרפאות יישארו כפי שהן ללא כל שינוי גם במהלך הרפורמה. נגדיל את התקציב להתמחויות פסיכולוגיות בשלוש השנים הקרובות ב-5 מיליון שקלים בשנה".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי חשוב "לוודא שהמרפאות הממשלתיות לא יתייבשו, כי לקופות החולים אין אינטרס כלכלי להפנות מטופלים אליהן". על כך השיב פסט: "אין הבדל בעלויות".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) תהה "איך ניתן לקבוע שהעובדים לא ייפגעו, אם אין עדיין חלוקה של התקציב והחלטה לגבי התעריפים? התקציב הוא שיקבע את כמות ותנאי העובדים".

יו"ר הסתדרות עובדי המח"ר (אקדמאיים במדעי החברה והרוח), יעל רון, אמרה כי "יש להסדיר מראש את אחוז המטופלים שיישלחו למרפאות הממשלתיות. בנוסף, אני דורשת שדברי סמנכ"ל משרד הבריאות יעוגנו בהסכם קיבוצי שייחתם עם העובדים". בתגובה אמר סגן מנהל אגף מערכת הבריאות בנציבות שירות המדינה, יוני דוקן מנציבות שירות המדינה: "נעמוד מאחורי ההתחייבות לא לפגוע בעובדים. אנחנו דנים כרגע בפלטפורמה המשפטית הנכונה לעשות זאת".

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני), אמרה שהיה המון זמן להידברות עם העובדים אך זה לא קרה. "קופות החולים לא ייתנו לרפורמה הזאת פסיק יותר ממה שהן מחויבות", הזהירה.

בסיכום נקבע כי ועדת המשנה לענייני הרפורמה במערך בריאות הנפש תקיים מעקב בנושא. עד אז, על משרד הבריאות למסור לוועדה פרישה מתוכננת של מרפאות קופות חולים ומרפאות ציבוריות בתחום בריאות הנפש. כמו כן ועדת הבריאות תקיים בשבועות הקרובים דיון מיוחד על קיום הרפורמה במגזר הערבי".

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום