איורוודה: יתר לחץ דם וסוכרת

(0)
לדרג

סובלים מיתר לחץ דם או סוכרת? האם נגזר עליכם לקחת תרופות כל החיים? לא בטוח: שיטת איורוודה מציעה פתרון אחר - טבעי, בריא ועם מעל 90 אחוזי הצלחה

מאת: גיא לוין

לחץ דם היא אחת המחלות המסוכנות ביותר בעולם המערבי. הסיבה העיקרית לכך שהמחלה מכונה "הרוצח השקט" היא שהאדם צובר רעלים בגופו ומבלי להרגיש לחץ הדם עולה ועולה עד שיום אחד הוא מתמוטט.

הסיבה ליתר לחץ דם היא חוסר אספקת חמצן לגוף, דבר הגורם לחוסר גמישות של העורקים, אשר לא מצליחים להזרים דם וחמצן אל הלב בצורה ראויה. המאמץ להזרים דם וחמצן גורם לעליית לחץ הדם.

כמו כן, הגוף חייב לפנות פסולת. הפסולת מועברת החוצה מהאיברים השונים על-ידי הדם - והעומס על מערכת כלי הדם ועל נוזל הדם יוצרים מצב בו זרימת הדם נפגעת ולחץ הדם עולה. סימני המחלה: תחושת חום, "אש גבוהה בגוף"; הסתיידות עורקים; בעיה לבבית; בעיית כליות; מתח; תזונה לקויה; גנטיקה גרועה. אצל חולים שסובלים מיתר לחץ דם שניוני, הגורמים, על פי רוב: הפרעות הורמונליות, מחלת כליה וכדומה.

כיצד מטפלים ביתר לחץ דם ברפואה הקונבנציונלית?

נטילת כדורים לכל החיים - והצעה לשינוי תזונתי. יתר לחץ הדם השכיח ביותר הוא ראשוני (אצל מעל 85% מהחולים).

מה גורם למחלת הסוכרת?

סוכרת היא גורם המוות השלישי בשכיחותו כיום בישראל - ודרכי הטיפול בה מגוונות ויעילות, אך אינן נטולות תופעות לוואי. הגורמים למחלה הם מולדים/גנטיים או כתוצאה מחוסר פעילות גופנית, שינה מרובה, עצלות והרגלי תזונה שגויים - ובכללם מזון כבד וחוסם ערוצים (כמו יוגורט, בשר וכיו"ב) וכן מזון קר, שומני ומתוק מידי.

סוכרת כתוצאה מהגורמים המולדים (סוכרת נעורים - סוג 1) מתאפיינת במטופלים רזים, שאוכלים מעט, סובלים מצמא ונמצאים בתנועה מתמדת. סוכרת שנגרמת מגורמים נרכשים (סוכרת מבוגרים - סוג 2), מאופיינת במטופלים עם עודף משקל, החיים אורח חיים לא פעיל.

~~מהם הסימפטומים למחלת הסוכרת?~

שתן מרובה.
נמלים שנמשכות לשתן (עדות לכך שהשתן הוא מתוק).
צמא.
חולשה.
פצעים בעור.

מהי שיטת איורוודה ומה היא מציעה לחולי סוכרת או בעלי לחץ דם גבוה?

מדובר בשיטת טיפול טבעית, עתיקה, הוליסטית ומדעית שמגיעה מהודו. לשיטה שתי מטרות עיקריות: האחת - להדריך אנשים בריאים כיצד לחיות חיים טובים ואיכותיים, ללא מחלות. והמטרה השנייה - לטפל באנשים שנוצר אצלם חוסר איזון בגוף, המתבטא במחלות למיניהן. האיורוודה מכילה בתוכה את כל יסודות הבריאות הכוללים: תזונה, צמחי מרפא, עיסויים, יוגה, מדיטציה, תרגילי נשימה, אורח חיים וניקוי רעלים. בסיס הטיפול הוא התאמת תזונה לאדם, לפי הטבע המולד שלו - ועל פי מצבו הנוכחי.

כיצד זה מתבצע בפועל?

מתחילים באבחון יסודי ועמוק למטופל הספציפי, ממשיכים בשינוי תזונתי, נטילת צמחי מרפא, ניקוי רעלים יסודי ועמוק, הרפיה, מדיטציה, יוגה ויצירת אורח חיים בריא,עם אפשרות לחיות ללא נטילת כדורים - לכל החיים.

כאמור,תחילת התהליך מתחיל באבחון יסודי ומעמיק - וכולל בדיקת דופק, אבחון לשון ותשאול מעמיק. בסופו של האבחון ניתן לקבוע את סוג הטיפוס ואיפה נמצא כרגע חוסר האיזון, שבעקבותיו האדם סובל מלחץ דם או סוכרת.

בהמשך, באמצעות האיורוודה, מתאפשר ריפוי כלל מערכתי וארוך טווח, ללא תופעות לוואי, ותוך הקטנת ההשפעה של תרופות סינתטיות שנלקחו בעבר. הגוף מסתגל בקלות ובמהירות לטיפול הטבעי, ולכן השיפור מורגש מהר יחסית - ואינו נעלם אם שומרים על אורח חיים נכון.

מהו חוסר איזון בגוף?

על פי האיורוודה, חוסר האיזון בגוף מתחיל במערכת עיכול שאינה מאוזנת. לאט לאט, הרעלים שמצטברים במערכת העיכול מוצאים את הדרך אל הרקמות והאיברים הפנימיים - ושם הם מוצאים "חוליה חלשה" ו"מתיישבים" עליה. במקום הזה, מתחילה להתפתח מחלה. לכן, תנאי בסיס באיורוודה הוא הסדרת מערכת העיכול, כך שהיא תעבוד מעגלית ובאופן תקין. אחד הפרמטרים אם כי לא היחידי למערכת עיכול שעובדת טוב היא התרוקנות קלה ומלאה של המערכת בבוקר ויציאה נוספת במהלך היום. באיורוודה אנו שמים לב לטקסטורה לכובד, ולצבע של הצואה.

כיצד חוסר האיזון בגוף מוביל לסוכרת או יתר לחץ דם?

העובדה כי הרעלים מצטברים במשך השנים אצל האדם, אינה מודעת מבחינתו, עקב נתק בין הגוף למוח. הסכנה היא שהגוף כבר לא יוכל לשאת את הצטברות הרעלים - וחוסר האיזון יתפתח למחלה כרונית כדוגמת יתר לחץ דם או סוכרת.

כיצד מתאימים טיפול לפי טבע מולד?

האיורוודה מחלקת את האנשים לשלושה טיפוסים עיקריים:

אויר - וואטה: אחראית על כל התנועה שיש בגוף; נשימה, תנועת מעיים, מערכת העצבים, תנועת הדם, מעי גס, מפרקים, אוזניים. אפיונים של הטיפוס: מבנה גוף צר ורזה, הליכה ודיבור מהירים, אי סדירות בהרגלי אכילה, שינה קלה, כח סיבולת נמוך, מצבי רוח משתנים, נטייה לעצירות וכאבים בגוף.

אש - פיתה: טרנספורמציה, אש העיכול, כושר אבחנה, מעי דק, כבד, כיס מרה, עיניים, ודלקות עור. אפיונים של הטיפוס: מבנה גוף בינוני, רעב וצמא חזקים, עיכול טוב, נטייה לצרבת, שלשול, בעיות עור, דלקות, סובלים ממזג אויר חם, אינטליגנציה ותפיסה מהירה, נטייה לכעס חוסר סבלנות.

מים - קאפה: מבית החזה ומעלה. גרון, ראש, החלק העליון של הבטן, שומן, אף ולשון. אפיוני הטיפוס: מטבוליזם נמוך, בחילה, כבדות, בצקות, ליחה, הליכה איטית, דיבור איטי, אופי שליו ורגוע, עור חלק ושמנוני, סבלני וסלחני.

האדם מורכב משלושת הטיפוסים - ומה שקובע הוא המינון מכל טיפוס.

מה כולל הטיפול בשיטת איורוודה בבעיות לחץ דם גבוה ובסוכרת?

הטיפול בלחץ דם ובסוכרת הוא מאד פשוט - וכולל הכנסת אלמנטים טבעיים ונכונים לאורח החיים: הטיפול יתבסס בראש ובראשונה על אורח חיים ותזונה, פעילות גופנית, הורדת סטרס ושיפור מטבוליזם בגוף. האיורוודה ממליצה על ניקוי הגוף מרעלים בשיטת הפאנצ'ה קארמה כדרך הטובה ביותר להתמודדות עם מחלות אלו - ולהבאת איזון לגוף. כמו כן ישנם כלי טיפול נוספים, כמו נקודות לחיצה מתאימות, תרגול יוגה ושימוש בצמחי מרפא.

התזונה וצמחי המרפא ינתנו כמובן בהתאמה אישית לכל מטופל על פי הטבע המולד שלו ועל פי מצבו הגופני ברגע האיבחון.

מהם אחוזי ההצלחה של הטיפול?

כאשר האדם מתנהל על פי ההמלצות המדויקות לגביו, מדובר ב-95 אחוזי הצלחה. אם קיימת בעיה אחרת של חוסר סדירות בלב, בעיית כליות חמורה או חוסר איזון כללי בגוף ברמה גבוהה, אז אחוזי ההצלחה יורדים. חשוב לציין כי אחד מהעקרונות החשובים ביותר באיורוודה הוא שמטפלים באדם ולא במחלה - ומתוך כך, חשיבות ההתאמה האישית. לכן אין תחליף לאבחון ויעוץ פרטניים. המידע שמופיע לעיל נועד להתרשמות בלבד.

גיא לוין מטפל ברפואת האיורוודה, אדם ומרפא - מרכז ייחודי לתהליכי הבראה וריפוי

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום