ועד רופאי הדסה: מחכים למנכ"ל

(0)
לדרג

במכתב שהופץ היום הזהיר הוועד מפני צעדים ארגוניים בעקבות העיכוב במינוי; "אנחנו, הרופאים והעובדים מילאנו את צדנו בהסכם. העיכוב במינוי סכנה קיומית"

מאת: מערכת zap doctors

"הדסה מדממת - כניסת מנכ"ל מקצועי קבוע היא צורך חיוני", מתריעים הבוקר (ב') בוועד הרופאים של בית חולים הדסה במכתב שהופץ לכלל הרופאים. "אנו ממתינים להכרזת הדירקטוריון ומשרד הבריאות על זהות המנכ"ל בימים הקרובים, אך לא נמתין בפסיביות לאורך זמן ונשקול צעדים ארגוניים, אם ימשיך להתקבל הרושם שעתיד הדסה בסכנה נוכח מאבקים כאלו ואחרים", הזהירו הרופאים.

"אנו מחכים כבר שבועות רבים לאישור כניסה לתפקיד של מנכל קבוע שאמור להוביל את הדסה לדרך חדשה", נכתב, "ועדת האיתור, שלא היה לנו חלק בה, המליצה את המלצותיה כבר לפני שבועות רבים, אך היישום נדחה. לפני מספר שבועות הודיע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהדסה יקרה לו ושיפעל למינוי פרופ' זאב רוטשטיין למנכ"ל הדסה. מאז רבו השמועות שסופן טרם ברור".

בוועד מבטיחים לפעול לסייע למנכ"ל החדש לכשייכנס לתפקיד, אך חוששים שאי מימוש ההסכם על ידי המדינה, המתבטא בעיכוב של שישה חודשים במינוי מנכ"ל קבוע, יוביל לכך שהמאמצים להסכם ההבראה ירדו לטמיון.

בתוך כך, הביעו נציגי הוועד אמון בסגן שר הבריאות הנכנס אשר "הפגין אכפתיות רבה למצבה של הדסה ומעל כל במה מבהיר שפגיעה במוסד היא פגיעה בירושלים ובנכס לאומי ממדרגה ראשונה... במקביל, נציגי הוועדים בועדות השונות ממשיכים לעסוק במגוון נושאים שוטפים ודחופים, בהם פריסת ותקורות, קרנות המחקר וקרן קשרי מדע, מעמד מקצועי, הנגשת תלוש שכר השר"פ על מנת שכל רופא יוכל לעקוב אחר ההורדות בכל שלב ועוד, אך לצערנו לא מעט נושאים תקועים לאור ההמתנה למינוי מנכ"ל קבוע.

"אנחנו הרופאים וכלל עובדי הדסה מילאנו את חלקנו בהסכם: צמצום כוח אדם בוצע במלואו, קיצוץ במשכורות בוצע, והרופאים תרמו מאות מיליוני שקלים להבראת הדסה. העיכוב המתמשך במינוי מנכ"ל קבוע מעמיד את הדסה בסיכון קיומי".

עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה התייחסות משרד הבריאות לדברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום