גיא הציל במותו 7 בני אדם

(0)
לדרג

הצעיר נהרג בתאונה, ואיבריו הושתלו אצל 7 אנשים; אביו סיפר: "שאלנו את עצמנו מה הוא היה רוצה עכשיו. העדפתי שלבו ימשיך לפעום מאשר יירקב באדמה"

מאת: מערכת zap doctors

גיא שרייבר, רק בן 24 במותו, נהרג לאחרונה בתאונת דרכים, כשנדרס בדרכו לאוניברסיטה. איבריו נתרמו ללא פחות משבעה בני אדם ונתנו להם תקווה חדשה לחיים.

בבית חולים בלינסון הושתל לבו של גיא בגבר בן 60. המושתל היה קודם לכן שלוש וחצי שנים עם לב מלאכותי. הריאות הושתלו בגבר בן 67 שבקושי תפקד ונתמך בחמצן מלא. בבית חולים רמב"ם הושתלה כליה בבן 71, את התרומה השנייה קיבלה בת 43 בבית חולים סורוקה. הכבד נתרם לאשה בת 55 בבית חולים איכילוב. הקרניות העניקו מאור עיניים לשני נערים בני 15 ו-17.

"ארבעה ימים התפללנו לנס", סיפר אביו של גיא, גלעד שרייבר. "ההחלטה לתרום את איבריו של גיא היתה ההחלטה משפחתית. לאחר שנקבע מוות מוחי נשימתי בבית חולים בלינסון - חני אמו, אחותו בת 26 ואחיו בן 20, כולם היו חלק בקבלת ההחלטה.

"ישבנו ליד מיטתו כולנו ביחד והתפללנו. ניסינו להרגיש את תחושותיהן של משפחות שבאותם רגעים ממש יושבות ליד מיטת יקיריהן, ומצפות שמישהו יסכים לתרום את אברי יקירם שנפטר ובכך ולהציל חיים. אני העדפתי שלבו של גיא ימשיך לפעום מאשר יירקב באדמה.

חשבנו מה גיא היה רוצה עכשיו, אילו היתה לו שנייה להחליט... הבנו שזו הייתה בקשתו האחרונה לתרום את איבריו ולהציל חיים". לדבריו, חבריו של גיא חיזקו את המשפחה וסיפרו כמה גיא תמך בתרומת האיברים ובחתימה על כרטיס אדי.

אחד מהמושתלים שקיבלו תרומת איברים, בנימין לוי מיבנה, היה זה שקיבל את לבו של גיא. לוי סירב להיכנע למחלת הלב ונשאר אופטימי עד לרגע המיוחל.הלב המלאכותי תמך באופן זמני בלב הביולוגי ניזון משתי סוללות אותן נאלץ לשאת לוי בתיק. כעת, לאחר ההשתלה המוצלחת, יוכל לחזור לשגרת חיים.

פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, שביצע את ההשתלה, אמר כי "מדובר בהשתלת לב מורכבת מהרגיל כיוון שהיה עלינו להוציא את הלב המלאכותי, אתגר כירורגי גדול מאוד, ולהשתיל לב ביולוגי לאחר שליבו של בנימין לא תיפקד בשנים האחרונות. בכל פעם שאני רואה את בימין עומד על הרגליים ומחייך אני נפעם מיכולות הרפואה, וכמובן, יכולות הגוף ותעצומות הנפש של בנימין".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום