עלייה במספר נשאי HIV

(0)
לדרג

מחלת האיידס נחשבת כעת למחלה כרונית שאפשר לחיות איתה, והדבר גורם לשאננות ולעלייה בתחלואה בקרב הומוסקסואלים; "זו כבר לא נורת אזהרה, זה פרוג'קטור"

מאת: מערכת zap doctors

עלייה דרמטית במספר הנדבקים ב-HIV בקרב הקהילה הגאה. כך עולה מדיווח הוועד למלחמה באיידס, ערב חודש הגאווה.

מהנתונים עולה כי בעוד שבמחצית הראשונה של 2014 התגלו 8 מקרים של נשאי HIV חדשים, ערב מצעד הגאווה השנה התגלו 18 מקרים חדשים ב-2015. בשנת 2013 התגלו 14. חשוב לציין כי מספר הנבדקים בוועד דומה מדי שנה. "מדובר על נתון מדאיג שמצביע על החרפה בהתפשטות הנגיף בקהילה. זו כבר לא נורת אזהרה, זה פרוג'קטור", אומרים בוועד.

על אף שהוועד למלחמה באיידס מקיים מדי שנה כ 3% מסך כלל הבדיקות בישראל, כמעט 10% מסך המתגלים השנתי (העומד בשנים האחרונות על קרוב ל-500 לשנה, כולל גברים, נשים וילדים) מתגלים בוועד. זאת בשל העובדה שהוועד מציע בדיקות אנונימיות ומהירות, ואפשרות לקבל תשובה תוך חצי שעה בלבד.

"מאז תחילת שנות האלפיים מדי כמה שנים אנחנו רואים עלייה חדה במספר הנדבקים בקהילה הגאה, ואנחנו חוששים שאנחנו בפתחה של שנה שכזו" אומר אדיר ינקו, רכז 'בלה דואגת', זרוע ההסברה והמניעה בקהילה הגאה; "הנתון שלנו, על אף שהוא חלקי, הוא נתון מדאיג שמצביע על החרפה בהתפשטות הנגיף בקהילה. כל אחד בקהילה צריך לקחת אחריות אישית: לקיים יחסי מין עם קונדום, ולגשת ולהיבדק באופן שגרתי, כי איתור מוקדם של הנגיף מציל חיים ומונע הדבקות נוספות".

לרגל חודש הגאווה יערוך הוועד למלחמה באיידס מבצעי בדיקות איידס חינם בדיזינגוף סנטר בסוף החודש בהמשך לפתיחת מוקד בדיקות אנונימיות חדש בשכונת פלורנטין. כמו כן לאחרונה נפתח מרכז בדיקות חדש בשכונת פלורנטין והוא יהיה פתוח מדי יום א'. המרכז מיועד בעיקר לקהילה הגאה ויערכו בו בדיקות HIV אנונימיות רגילות בחינם. המרכז הזה הוא המרכז השני המיועד לקהילה הגאה, בנוסף למרכז בגן מאיר, שגם מציע בדיקות לכל דורש. מלבד זאת לוועד יש שני מרכזי בדיקות נוספים, אחד ברחוב הנציב בתל אביב, הפתוח שישה ימים בשבוע, והשני בבאר שבע שפתוח יומיים בשבוע.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום