פריצת דרך: חיסון נגד סוכרת

(0)
לדרג

FDA אישר לאחרונה ניסוי קליני בתרכיב נגד שחפת שנמצא כיעיל גם לחולי סוכרת נעורים; מומחית: "המטרה היא לייצר פתרון לטווח ארוך לריפוי המחלה"

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים בתחום הסוכרת הופתעו לגלות כי החיסון נגד שחפת, שמצוי בשימוש כבר קרוב למאה שנים, עשוי להיות מועיל במניעת סוכרת נעורים (סוכרת מסוג 1).

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר עריכת ניסוי קליני לבדיקת החיסון, תרכיב נגד שחפת קלמט ו-גרין (BCG) לחולי סוכרת נעורים, המצויים במצב מחלה ראשוני, שהלבלב שלהם טרם נהרס ויכול לייצר לבד כמויות קטנות של אינסולין. ד"ר דניס פאוסטמן, עורכת המחקר מבית החולים הכללי במסצ'וסטס, הכריזה על דבר האישור בכנס האמריקאי לסוכרת, המתקיים בימים אלו בבוסטון, ארה"ב.

המחקרים הקודמים שכבר נערכו בתרכיב הדגימו כי החיסון הוותיק נגד שחפת מעלה את ערךTNF (tumor necrosis factor), מרכיב במערכת החיסון שמעלים תאים לבנים מסוג T. תאים אלו הם שהורסים את הלבלב וגורמים למחלת הסוכרת. לאחר שתי מנות של החיסון, שניתנו בהפרש של חודש אחת מהשנייה, נמצא כי יש שיפור בתפקוד הלבלב, שחזר לייצר אינסולין בזכות עצמו.

המחקר הקליני יחל הקיץ ויימשך כחמש שנים, בהשתתפות 150 חולים מבוגרים, בני 18 עד 60. אלה יקבלו שתי זריקות בהפרש של ארבעה שבועות זו מזו, של תרכיב נגד שחפת או פלסבו, ולאחר מכן יחוסנו מדי שנה במשך ארבע שנים. אם שלב זה יוכתר כהצלחה, יתרחב הניסוי למספר גבוה יותר של אנשים.

"בשלב זה אנחנו מדגימים תגובה חזקה לחיסון", אמרה ד"ר פאוסטמן לסוכנות הידיעות רויטרס, "אבל המטרה שלנו היא ליצור תגובה לטווח ארוך. נעבוד עם חולי סוכרת נעורים למשך שנים רבות. המטרה היא לא רק למנוע, אלא ליצור אפשרות לרפא את המחלה אפילו בשלביה המתקדמים".

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת נעורים (סוג 1) טיפול והתמודדות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום