אסתמה: למי סיכון כפול לאשפוז?

(0)
לדרג

מנתוני אשפוז בבתי חולים אמריקאיים, עולה כי 20% מהנשים שהגיעו לחדר מיון עם התקף אסתמה אושפזו בסופו של דבר, זאת בהשוואה ל-12% מהגברים

מאת: מערכת zap doctors

לנשים עם התקף אסתמה הפונות לחדרי מיון סיכוי גבוה כפליים לסיים את הביקור באשפוז, בהשוואה לגברים, זאת למרות התלקחויות פחות חמורות וטיפול טוב יותר בטוח הארוך.

המחקר החדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Annals of Allergy, Asthma & Immunology מדגיש את חשיבות תוכנית טיפול אגרסיבי, ביחד עם מעקב תדיר והדוק אחר חולי אסתמה, בפרט נשים בסיכון מוגבר להתלקחויות חמורות ואשפוזים בעתיד.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-2,000 רשומות רפואיות שנבחרו באקראי של חולים שפנו ל-48 חדרי מיון ב-23 מדינות בארה"ב במהלך ניתוח נתוני מחקר Multicenter Airway Research Collaboration Asthma Study. מהנתונים עולה כי 20% מהנשים אושפזו בבתי חולים, זאת בהשוואה ל-12% מהגברים.

ההבדל נותר גם לאחר שנלקחו בחשבון מספר גורמים, כולל גיל, גזע, מדד מסת גוף, ביטוח רפואי, הכנסה והיסטוריית אסתמה.

אף ששיעור הנשים המאושפזות היה גבוה יותר, גם לתסמינים פחות חמורים כפי שנקבע לפי שיא מדד זרימת אוויר בנשיפה. בקרב נשים תועדה גם שכיחות גבוהה יותר של ביטוח רפואי ומעקב של רופא מומחה לטיפול באסתמה לטיפול במשאפים לצורך איזון ארוך טווח של המחלה. עם זאת, ההבדל בין גברים ונשים בשימוש במשאפים היה קטן (31% לעומת 39%).

לדברי החוקרים, רבים נוטים להתמקד בטיפול בהתלקחויות אסתמה, אך הטיפול ארוך הטווח חשוב גם כן, אם לא יותר.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום