אירידיולוגיה: העיניים אומרות הכל

(3)
לדרג

אירידיולוגיה היא שיטת אבחון בה בוחנים את מצב הגוף והנפש דרך קשתית העין. בעקבות האבחון, ניתן להמליץ על מגוון טיפולים; כל אדם בהתאמה למצבו הגופני והנפשי

מאת: יעל בן חור

אירידיולוגיה היא שיטת אבחון בה בוחנים את השתקפות הגוף והנפש דרך קשתית העין. בשיטת אבחון זו, ניתן לראות את כל מערכות הגוף - מהמוח, דרך הגרון והלוע ועד קצות אצבעות הרגליים. איך נעשה תהליך האבחון? מה ניתן לראות בו? איך מטפלים בבעיות הנצפות?

כל גוון, צורה וסימן בקשתית העין מסמלים מידע משמעותי עבור המאבחן. באמצעות האירידיולוגיה, ניתן לאתר דלקת, בעיה בקיבה, קנדידה, בעיות סוכרת או התפתחות מחלות בגוף. ההשתקפות כוללת את כל המערכות, כולל נפש האדם, שכלו ורגשותיו. המאבחן יכול לאתר דיכאון, טראומה רגשית, בעיות אגו, חוסר ביטחון ועוד.

כיצד נעשה האבחון במסגרת אירידיולוגיה?

האירידיולוגיה היא רפואה אבחנתית - מונעת. בקשתית העין ניתן לאתר ולאבחן בעיות רפואיות "עתידיות", שרק החלו - והמטופל עדיין לא חש בהן. גם את כוחות הריפוי של המטופל ניתן לאבחן - וזאת על פי צפיפות הסיבים בקשתית העין. מארג סיבים צפוף, משמעו יכולת ריפוי חזקה; מארג סיבים פתוח, משמעו יכולת ריפוי חלשה. אם הכוחות חזקים, הטיפול יהיה חזק וקצר; אם לאו, התהליך יהיה עדין וארוך יותר. הצלחת האבחון עומדת על 90%-95%.

איך מתבצע תהליך האבחון?

כל עין משקפת מערכות גוף אחרות - המערכות נחלקות לפי צדדים. בצד של עין ימין נראה את פי הטבעת, הלבלב, כבד ועוד. בעין שמאל נראה טחול, לב ועוד. את האיברים ריאות, רגליים וקיבה, נראה בשתי העיניים. בשלב הראשון, מצלמים כל עין בנפרד, בעזרת מצלמה ייחודית. כאשר התמונות עוברות הישר למחשב - ושם בוחנים את קשתית העין, לובן העין, סימנים, צורות וכיו"ב.

לאחר התעמקות של מספר דקות, מתחיל האבחון הנמשך כשעה. המטופל מקשיב - ואף שואל שאלות ספציפיות באשר לבריאותו. לאחר שהמאבחן כותב את האבחון ועורך סיכום, מתחיל התהליך הטיפולי, בהתאם לבדיקות דם ובירורים רפואיים נוספים, אם דרושים כאלה.

מה "אומרות" העיניים?

צבע העיניים - אם ניחנתם בעיניים כחולות, אזי יש לכם רגישות במערכת החיסונית ובמערכת הלימפה. עיניים בגוון אפור-כחול מעידות על נטייה להשמנה וחומציות יתר. עיניים בצבע חום מסמנות רגישות במערכת העצבים ומערכת העיכול. ועיניים בצבע חום מעורב יכולות להעיד על סוכרת, בעיות בכליות או בעיות ראומטיות.

צבע מקשר - גם הוא מעיד על מצב רפואי. אם הוא נוטה לצהוב, אזי יש נטייה לדלקות בדרכי השתן ובכליות; אם הוא בצבע חום, הכבד שלכם חלש ואם כתום, אזי יש לכם סיכוי לבעיות בלבלב או לסוכרת.

שולי האישון (קו העטרה) מצביעים על מערכת העצבים האוטונומית ושרירי המעיים, ואילו החלל בקשתית (לקונה) מצביע על חולשות באיבר ספציפי בגוף (תלוי במיקום). נקודות פיגמנטציה יעידו על תורשה. נקודה כתומה מעידה על סוכר, חומה על כבד ושחורה על מערכת החיסון.

סימן דמוי שרשרת פנינים, סביב החלק החיצוני של הקשתית, מעיד על חולשה של מערכת החיסון. וטבעת כהה שמקיפה את קשתית העין, מבשרת על חוסר איזון בפעילות העור. אם זיהיתם טבעת כחולה, כנראה שאתם סובלים מחוסר ברזל או חוסר חמצן ואם היא בצבע סגול, יש לכם חולשה בכלי הדם.

מי מגיע בדרך כלל לאבחון באמצעות אירידיולוגיה?

הקהל המגיע הוא ברובו נשים בעלות מודעות ואמונה. 70% נשים ורק 30% גברים. בדרך כלל, מדובר במטופלים עם בעיה ספציפית, ממנה הם סובלים - והרפואה הקונבנציונלית לא הצליחה לאתר אותה, או שהטיפול לא הניב תוצאות.

מה כולל הטיפול הנטורופתי?

הטיפול כולל תוספי תזונה, פרחי באך, התאמת תפריט תזונה והתאמת פעילות ספורטיבית. את הטיפול הסופי נקבע רק לאחר בדיקות דם. לעיתים נעשה גם דיקור, הכל בהתאם לאבחון. האירידיולוגיה היא כלי אבחון מדויק הנותן את הכלים לטיפול ממוקד. ניתן לראות את מקור הבעיה הרפואית בבירור. כאשר יש בעיות הנובעות ממצב נפשי, נעשה שימוש בקינסיולוגיה (גוף ונפש). מדובר למעשה בטיפול רגשי הכולל שיחות.

מה באשר לתהליך ניקוי הגוף כפתרון רפואי?

תהליך ניקוי הגוף יעיל לבריאות הגוף, שינוי תזונה לתקופת התהליך ובהתאמה למטרת הטיפול, למשל למצב של ירידה במשקל נתאים ניקוי גוף לניקוי כבד וחילוף חומרים. אני מתאימה תהליך ניקוי, אך לא מאמינה בתהליך פולשני, בעזרת חוקני קפה וכיו"ב, אלא אך ורק בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית, תוך התאמה אישית.

למי הטיפול יעיל?

הטיפול יעיל לתינוקות, ילדים, נוער ומבוגרים. בני הנוער, ברובם, מגיעים עם בעיות השמנה, אקנה והפרעות קשב וריכוז. התינוקות מטופלים, על פי רוב, בבעיות שינה, עצירויות, גזים ועוד.

כמה זמן נמשך התהליך הטיפולי?

תהליך הטיפול ארוך - נמשך מספר חודשים, אבל הוא יכול להיות קצר וקולע, כמובן לפי הבעיה הספציפית, ולהסתכם בטיפול אחד או שניים. השיפור במצב הרפואי מתחיל מהטיפול הראשון - שני.

האם ניתן להדגים את יעילות הטיפולים באמצעות סיפור מקרה?

אישה בת 52 עם סוכרת נטלה כדורים במשך 3- 4 שנים - והשפעתם פסקה. הרופאים רצו לתת לה אינסולין להזרקה, אך היא החליטה לתת צ'אנס לטיפול הטבעי. שיתוף הפעולה היה אידיאלי כיוון שהמטופלת רצתה שינוי ולא רצתה להגיע לאינסולין וזה מאוד חשוב, ממש קריטי להצלחה. היעילות הייתה גבוהה. רמות הסוכר ירדו ל-110 120 היא ירדה במשקל ונראתה טוב מאוד בעקבות כך. הטיפול עבורה שילב תוספי תזונה, שהפחיתו את הצורך במתוק; וטיפול בלבלב ובמערכת העיכול. כמו כן, הותאמו לה תפריט תזונה ותוכנית אימון גופני.

יעל בן חור היא אירידיולוגית נטורופתית וקינסיולוגית, המרכז לרפואה הוליסטית אהנה .

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors

בואו לדבר על זה בפורום אבחון בקשתית העין - אירידיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום