בדיקת דם לילדים, עם כלב

(0)
לדרג

מחקר: נוכחות של כלב בזמן בדיקות דם עשויה להקל על מצוקה אצל הילדים, כשהורמון הסטרס יורד; דווקא על רמות החרדה אצל ההורים זה לא משפיע

מאת: מערכת zap doctors

לחוצים בזמן בדיקות דם של הקטנטנים? ממחקר חדש עולה כי כשמבצעים לילדים בדיקות דם בנוכחות כלב בסביבה, אמנם אין ירידה במדדי הכאב, או ברמת החרדה של ההורים, אך חלה ירידה בתחושת המצוקה של הילדים.

במסגרת המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת של ארגון האחיות האמריקאי Pain Management Nursing, ביקשו החוקרים לבחון את התועלת של התערבות מבוססת בעלי-חיים להסטת תשומת הלב, להפחתת מדדכי כאב ומצוקה של הילדים לפני בדיקת דם, במהלכה ולאחריה.

מדגם המחקר כלל 50 ילדים בני 4-11 שנים שעברו בדיקות דם. המשתתפים חולקו באקראי לשתי קבוצות; ילדים בקבוצת ההתערבות עברו את בדיקות הדם בנוכחות כלב, ואילו אלו בקבוצת הביקורת השלימו את בדיקות הדם ללא נוכחות כלב. בשני המקרים, ההורים ליוו את הילד לחדר הבדיקות.

בילדים בקבוצת ההתערבות תועדו מדדי מצוקה נמוכים יותר בהשוואה לילדים בקבוצת הביקורת. יתרה מזאת, רמות קורטיזול (הורמון סטרס) היו נמוכות יותר אצל ילדים ששהו במחיצת כלב, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לדברי החוקרים, מהנתונים עולה כי נוכחות כלב הביאה להפחתת מדדי מצוקה בילדים במהלך ביצוע בדיקות דם, אם כי לא חל שינוי במדדי כאב או בחרדה של ההורים.
למידע על פענוח בדיקות דם

בואו לדבר על זה בפורום בדיקות דם בילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום