פלאקה, סם רחוב חדש

(0)
לדרג

הוא נראה כמו גביש מלח קטן, וניתן לצריכה במגוון דרכים, מהזרקה ועד דילול במשקה. מומחים להרעלות בארה"ב מודאגים מסם מסוכן שעלותו 5 דולר בלבד

מאת: מערכת zap doctors

הכירו את הפלאקה (FLAKKA), השיגעון החדש שמאיים להשתלט על חיי הלילה בארה"ב. במרכזי בקרת ההרעלות בפלורידה, אלבמה, מיסיסיפי וטקסס מודאגים מאוד מהסם החדש, בגלל רמת הנגישות הגבוהה - מנה עולה רק 5$.

מדובר בגביש קריסטלי קטן, שמזכיר מלח אמבט או אבן קטנה באקווריום, המורכב מחומר סינתטי הקרוי אלפא PVP, הרכיב הפעיל בחגיגת הישראלי.

מרבית המשתמשים הם צעירים, לרוב גברים, בשנות העשרים או השלושים לחייהם, שנוטלים את הסם באירועים חברתיים ובמסיבות. "אין בקרת איכות בסמי רחוב, אז אף אחד לא באמת יודע מה הוא מכניס לגוף", מזהיר ד"ר ג'פרי ברנשטייין ממרכז המידע להרעלות במיאמי, פלורידה. "מכיוון שמדובר בסם חדש, גם לרשויות עוד אין מספיק מידע".

ניתן לצרוך את הסם במגוון דרכים יצירתיות: החל מהסנפה והזרקה, דרך ערבוב עם מזון או משקה, גלגול לתוך סיגריה, או החדרה לפי הטבעת. הזרקה היא הדרך המסוכנת ביותר, שכן אז יחד עם הכימיקלים נכנסים למחזור הדם גם לכלוך, טלק וחומרים נוספים.

השם פלאקה, שניתן לסם בהשראת כינוי בסלנג ספרדי לבחורה יפה ורזה, מאפשר למשתמש חוויה מהירה של ניתוק מהמציאות. "אנשים תחת השפעת הסם לא יודעים מה הם עושים, הוזים, לעתים מגלים תוקפנות או נחישות יוצאת דופן", מסביר ד"ר ברנשטיין. "זו הסיבה שלעתים שומעים על אנשים רצים בעירום באמצע הרחוב, נוהגים בפרעות ודברים מטורפים בסגנון".

הסימנים הגופניים של הנזק כוללים קצב לב לא תקין, לחץ דם גבוה, פרכוסים וחום גבוה עד 42 שגורם לדימומים פנימיים. "במצב כזה איברים כמו ריאות, כבד וכליות קורסים, ועלול להיגרם גם נזק מוחי", מסביר ד"ר ברנשטיין.

מקור - webmd.com

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום