מערכת תתאים טיפול בסרטן

(0)
לדרג

ווטסון היא מערכת קוגנטיבית חדשה מבית IBM המכילה מידע רב ומתעדכן על מחלת הסרטן ותסייע לרופאים להתאים טיפול אישי לחולי סרטן

מאת: מערכת zap doctors

כמה סוגי סרטן קיימים כיום? כמה רמות אגרסיביות יש? איזה תאים מושפעים מגידולים סרטניים? אילו כרומוזומים מושפעים מגידולים סרטניים? מה ב-DNA שלנו גורם לנו להיות פגיעים לסרטן? איזה טיפול יעזור לחולים שונים? ישנן אין סוף שאלות אשר עולות כאשר חוקרים סרטן וכאשר מתאימים טיפול לחולים. על הרופאים והחוקרים מוטלת משימה להתאים לכל חולה את טיפול הטוב ביותר בהתבסס על כמות נתונים, שאין ביכולתו של אדם אחד להכיל. מדובר במנגנון של ניסוי וטעיה המבוסס על ניסיון הרופא ועל התאמה כמה שיותר קרובה - אך לא אישית לחלוטין - לצרכי החולה.

עכשיו, ישנו ניסיון לסייע לרופאים לקבל החלטות טובות יותר ומותאמות אישית המבוססות על מידע רב יותר, המגיע אליהם באופן מסודר, ממוין ומאורגן. ווטסון היא מערכת קוגניטיבית מבית IBM בעלת יכולת למידה מהירה. למערכת גישה למחקרים ומידע ממגוון רחב של מקורות. כוחה של המערכת ינוצל לטובת מחקר וטיפול בסרטן.

IBM הכריזה לאחרונה שהיא משתפת פעולה עם 14 מרכזים לחקר סרטן בארה"ב. המרכזים ישתמשו בווטסון לניתוח של המידע הגנטי של החולה. ווטסון ישווה את המידע הרפואי של החולה למאגרי מידע אליהם יש לו גישה. מאגרי המידע כוללים מחקר גנטי, מאמרים, מחקרים קליניים, מידע על תרופות, מקרי בוחן, היסטוריה של טיפולים ועוד. בהתבסס על המידע הקיים ווטסון יציג לרופא את המקורות הרלוונטיים באופן ברור ומובנה אשר יעזור לו בקבלת ההחלטות אודות הטיפול הנדרש. מאחר ווטסון הוא מערכת קוגניטיבית כל מידע חדש יעזור למערכת ללמוד, להחכים ולתת תשובות חכמות יותר ככל שיעבור הזמן.

הטיפול בסרטן אינו המקום היחיד בו נעשה שימוש בווטסון. Point of Care היא אפליקציה אשר משתמשות בווטסון כדי לתת מענה על שאלות אודות טרשת נפוצה ו- Pathway Genomics היא חברה המתכננת להשתמש בווטסון בעתיד הקרוב כדי לענות באופן המותאם אישית על שאלות רפואיות בהתבסס על המידע הגנטי של האדם השואל. IBM משתפת פעולה עם חברות נוספות כגון APPLE, ומשתמשת במידע הרב הנאסף על ידי אפליקציית הבריאות של אפל HealthKit, כדי לתת לווטסון כמה שיותר מידע ולעזור לו להתפתח ולהחכים.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום