למה עדיף להיות אבא צעיר?

(0)
לדרג

גברים שימו לב: אבהות מעל לגיל 35 מעלה את הסיכון לממאירויות המטולוגיות בילדים, במיוחד בילדים יחידים ללא אחים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עדיף להיות אבא צעיר וליותר מילד אחד. בקרב ילדים שנולדו לאבות מעל גיל 35, אך לא לאימהות מבוגרות, ייתכן סיכון מוגבר להתפתחות ממאירויות המטולוגיות בשלב מאוחר יותר במהלך החיים, בעיקר בילדים ללא אחים או אחיות. כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם במהלך חודש מאי 2015 בכתב העת American Journal of Epidemiology.

המחקר הפרוספקטיבי בחן נתונים אודות כ-138,000 משתתפים ממחקר שהחל בשנת 1992 ונערך ב-21 מדינות בארצות הברית. המחקר התבסס על שאלונים עצמיים להערכת גורמים הקשורים בממאירויות. בין השנים 1992-2009, המשתתפים במחקר דיווחו על 2,532 ממאירויות המטולוגיות.

מהנתונים עולה כי בצאצאים לאבות שהיו בגילאי 35 שנים ומעלה תועדה עליה של 35% בסיכון להתפתחות ממאירויות המטולוגיות בשלב מאוחר יותר במהלך החיים, בהשוואה לצאצאים לאבות שהיו מתחת לגיל 25 שנים בעת הלידה.

הסיכון היה גבוה עוד יותר בצאצאים ללא אחים או אחיות, כאשר בקרב אלו ללא אחים/אחיות שנולדו לאבות בגילאי 35 שנים ומעלה בעת הלידה תועדה עליה של 63% בסיכון להתפתחות ממאירויות המטולוגיות, בהשוואה לילדים ללא אחים או אחיות שנולדו לאבות צעירים מתחת לגיל 25 שנים בעת הלידה.

אף על פי שהממצאים מעידים על קשר בין גיל אם מבוגר יותר ובין הסיכון לממאירויות המטולוגיות בילדים ללא אחים או אחיות, הממצאים לא היו מובהקים סטטיסטית.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום המטולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום