מי יהיה מנכ"ל משרד הבריאות?

(0)
לדרג

סגן שר הבריאות המיועד, ח"כ יצחק ליצמן, חזר על כך שימנה את משה בר סימן טוב, שאינו רופא, לתפקיד; "מכיר את מערכת הבריאות יותר טוב מיו"ר הר"י"

מאת: מערכת zap doctors

מנכ"ל משרד הבריאות הבא הוא משה בר סימן טוב, כך חזר ואמר היום (ד) סגן שר הבריאות הנכנס יצחק ליצמן בכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר שרותי הבריאות.

בר סימן טוב יהיה מנכ"ל משרד הבריאות הראשון שאינו רופא, דבר שמעורר ביקורת בהסתדרות הרפואית. כיום הוא מכהן כנספח הכלכלי בוושינגטון, אך יש לו היכרות עם מערכת הבריאות מתקופת כהונתו כסגן הממונה על התקציבים באוצר שאחראי על נושא הבריאות. "יש לי הפתעה ליו"ר ההסתדרות, ד"ר ליאוניד אידלמן", אמר ליצמן, "בר סימן טוב מכיר את משרד הבריאות יותר טוב ממנו ואת משרד האוצר יותר טוב ממני".

במסגרת התוכנית לעתיד המשרד בראשותו, אמר ליצמן כי יטפל תחילה בחדרי המיון. "צריך להכניס רופאים למיון ולא למחלקות, לשחרר את החולים בהקדם ולחסוך סבל להם ולמשפחותיהם. כל זה לא אומר שמשרד האוצר לא צריך להוסיף עוד כסף. אנחנו אמורים לקבל תוספת רצינית של רופאים שלמדו בארץ, אבל עד שזה יקרה אני לא רואה פסול שנגייס רופאים שפרשו לפנסיה ונשתמש בהם גם בחדרי המיון בסופי שבוע. הידע של רופא שהתבגר לא נופל משל הצעירים, נהפוך הוא", אמר.

ליצמן עקץ את שרת הבריאות היוצאת, ח"כ יעל גרמן, ואמר כי אינו "מתכוון לעשות שום ועדה, לא תהיה ועדת ליצמן. לרשות הסיעוד אולי אעשה כי זו הרפורמה הכי גדולה בקדנציה שלי, רשות אשפוז אני לא יודע, צריך לבדוק את זה".

"יש לנו רפואה מצוינת בארץ וצריך להגיד תודה לחיים רמון על הרפורמה החברתית הגדולה ביותר שנעשתה מאז קום המדינה, אבל בכל רפורמה חש הרבה תיקונים שצריך לעשות, אחרי 20 שנה אנחנו צריכים לעשות "אוברול", סיכם.

המנכ"ל היוצא: לתת תרופות אונקולוגיות סחינם

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, פרופ' ארנון אפק, אמר בכנס כי השינוי הגדול ביותר שהוא גאה בו הוא הגדלת מספר הרופאים. "חצינו את התחזיות, אין מחסור ברופאים להתמחות, אלא צריך להגדיל את מספר התקנים למתמחים", אמר.

"המחסור במשאבים וסוגיית המימון היא הבעיה המרכזית של מערכת הבריאות. אחד ההישגים שלנו בתחום זה הוא סיכום עדכון מדד דמוגרפי אוטומטי, עדיין לא מתוקנן, ובכל זאת הישג... המחסור במשאבים משנה את כל חוקי המשחק בין הגורמים, קופות שמנסות לחסוך ככל יכולתן מושכות את השמיכה הקצרה ואז בתי החולים נכנסים לגרעונות, מושכים חזק מדי בשמיכת התקציב הקצרה ואז לכולם קר".

הוא התייחס גם לתרופות מצילות חיים ואמר כי חייבים להנגיש את התרופות האונקולוגיות בתוך השב"ן (שירותי בריאות נוספים). "במודל שיוגש לסגן השר יכלול מימון שלהן לכולם, גם לאוכלוסיות שאין להן שב"ן, על בסיס סולידריות חברתית. אי אפשר להרוג אנשים על בסיס אידיאולוגיות".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום