תוסף תזונה לילדים שבאמת עובד

(2)
לדרג

מומחי מרכז שניידר הוכיחו כי פורמולה ייחודית הניתנת לילדים בריאים, נמוכים ורזים, במשך תקופה של חצי שנה, שיפרה באופן משמעותי את קומתם ומשקלם

מאת: מערכת zap doctors

פורמולה ייחודית הניתנת לילדים בריאים, נמוכים ורזים במשך תקופה של שישה חודשים, שיפרה באופן משמעותי את קומתם ומשקלם, כך עולה ממחקר חדש של מומחים במרכז שניידר לרפואת הילדים מקבוצת הכללית. הפורמולה הייחודית אינה מיועדת לילדים שקומתם הנמוכה נובעת מחוסר בהורמון גדילה. התברר כי על אף שנטלו את הפורמולה במשך חודשים רבים, שמרו הילדים על BMI תקין (היחס בין משקל לגובה) ולא לקו בהשמנת יתר.

במסגרת המחקר, שפורסמה לאחרונה בכתב העת of Pediatrics The Journal נבדקה השפעת הפורמולה החדשה המכילה חלבון, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים על קומתם של ילדים. במחקר השתתפו כ-200 ילדים נמוכים ורזים (גובה מתחת לאחוזון 10 ויחס משקל לגובה נמוך), לפני תחילת גיל ההתבגרות. המשתתפים חולקו אקראית לשתי קבוצות: קבוצת המחקר קיבלה במשך שישה חודשים את הפורמולה הייחודית, שפותחה במרכז שניידר, בעוד שקבוצת הביקורת קיבלה פלסבו (תכשיר דמה שאינו מכיל חומרים פעילים), לאורך תקופת זמן דומה.

עורכי המחקר, פרופ' משה פיליפ, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת, ופרופ' רענן שמיר, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד, יחד עם פרופ' ליאורה לזר, וד"ר יעל לבנטל, רופאות בכירות במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בשניידר וד"ר מיכל יעקובוביץ'-גוון, דיאטנית וחוקרת במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בשניידר, סבורים כי תוצאות המחקר מצביעות על כך כי לפורמולה הייחודית יש פוטנציאל לשיפור גדילתם של ילדים רזים בעלי קומה נמוכה. בימים אלה החל שיווק הפורמולה הייחודית לקהל הרחב.

דרושים: ילדים למחקר ההמשך

בתוך כך ולאור הצלחת המחקר הראשון, נפתח בימים אלה במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר מחקר חדש להאצת גדילה במתבגרים בריאים ונמוכים. המחקר יתבצע באופן דומה למחקר הראשון (חלוקה לקבוצת מחקר וקבוצת ביקורת) והוא מיועד לנערות מעל גיל 10 ונערים מעל גיל 11, אשר גובהם ומשקלם נמצאים מתחת לאחוזון 10. בני הנוער יטופלו בפורמולה ייעודית ומותאמת למינם. מטרת המחקר היא להוכיח שהפורמולה הניתנת למתבגרים יאיץ את גדילתם לעומת מתבגרים שאינם מקבלים אותה. המחקר מאושר על ידי ועדת הלסינקי של מרכז שניידר לרפואת ילדים.

הערכת גדילה נעשית על ידי מדידת גובה, משקל והיקף ראש. מעקב תקופתי מאפשר לדעת את מיקומו של הנער באחוזוני הגדילה ביחס לבני גילו, את קצב הגדילה ואת דפוס הגדילה. הגובה הסופי של הנער תלוי בפוטנציאל הגנטי, אך גם במשתנים נוספים כגון: גיל הופעת תהליך ההתבגרות, מהירות ההתבגרות, המצב התזונתי והבריאותי, פעילות פיזית ומאפיינים נוספים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום