מלנומה - ישראל כבר לא בראש

(0)
לדרג

להסברה יש תוצאות: שיעור התחלואה מסרטן העור בישראל בירידה; בקרוב בשבוע המודעות של האגודה למלחמה בסרטן - מאות בדיקות חינם בקופות החולים

מאת: מערכת zap doctors

ישראל כבר אינה ממוקמת במקומות הראשונים בעולם בתחלואה במלנומה ובשיעורי המוות מהמחלה, כך עולה מנתונים המתפרסמים לקראת שבוע המודעות הקרוב למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם.

לפי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, בהשוואה בינלאומית מבחינת שיעורי התחלואה, גברים בישראל ממוקמים במקום 13 ונשים במקום 20 מבחינת תחלואה במלנומה חודרנית של העור. גברים בישראל ממוקמים במקום השמיני ונשים במקום העשירי. במקומות הראשונים בטבלה עדיין "מככבות" ניו זילנד ואוסטרליה.

בסך הכל, לפי נתוני משרד הבריאות, ב-2012 אובחנו בישראל 1,293 חולים חדשים עם מלנומה ממאירה של העור. מאמצע שנות האלפיים ניכרת מגמה של ירידה קלה בתחלואה בקרב נשים וגם גברים. במלנומה ממוקדת של העור בישראל ישנה עלייה לאורך השנים, מה שמצביע על מודעות למחלה ועל עלייה בשיעור הגילוי המוקדם, בעיקר בזכות הפעילות ההסברתית של האגודה למלחמה בסרטן. בשנתיים האחרונות מסתמנת ירידה במגמה זו.

בשנת 2012 מתו 230 אנשים בישראל ממלנומה ממאירה של העור. שיעורי המוות במגמת התייצבות מאז תחילת שנות ה-2000. שיעורי ההישרדות בחמש שנים אחרי האבחון בעלייה - ב-2012 הם עמדו על 86% בקרב דברים, ו-93% בנשים.

שיעורי התחלואה של מלנומה הגבוהים ביותר ב-2012 נצפו בקרב ילידי אירופה-אמריקה ובקרב ילידי ישראל. בקרב ערבים בישראל, שיעורי התחלואה והמוות במלנומה של העור נמוכים מאוד. ב-2012 אובחנו 21 ערבים כחולים במלנומה חודרנית, ושני מקרים עם מלנומה ממוקדת.

בשבוע שבין ה-11/5-17/5 תפתחנה ברחבי הארץ מאות מרפאות בסניפי קופות החולים לבדיקות חינם, במסגרת שבוע המודעות שיזמה האגודה למלחמה בסרטן.

לדברי ד"ר דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות בקופת חולים כללית: "אנו שותפים ליוזמה של האגודה למלחמה בסרטן להגברת המודעות לנושא, ובמסגרת זו עורכים רופאי עור וכירורגים פלסטיים, במרפאות שנקבעו, בדיקות ייעודיות לגילוי ואיתור מוקדם במהלך השבוע, ללא כל עלות".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום