צליאק קשור ללידות מוקדמות

(0)
לדרג

אף שהקשר בין הפרעות פוריות, הפלות, לידה מוקדמת ומחלת צליאק אינו מובן לחלוטין, במחקר אמריקאי נמצא כי לנשים עם צליאק שיעור הפלות ולידות מוקדמות גבוה יותר

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

בקרב נשים עם צליאק תועדה שכיחות גבוהה יותר של הפלות או לידה מוקדמת, בהשוואה לנשים ללא היסטוריה של המחלה; כך עולה מתוצאות מחקר קטן מארה"ב, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Annals of Gastroenterology. החוקרים כותבים כי יש להשלים בדיקות למחלת צליאק לא מאובחנת בנשים לאחר הפלות או לידה מוקדמת.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים 329 נשים עם צליאק, כמו גם 641 נשים ללא המחלה. באמצעות שאלונים הם אספו נתונים אודות פוריות המשתתפות, כולל שאלות דוגמת גיל הופעת מחזור ווסת ראשון ועד מספר ההריונות ומהלך לידות קודמות.

לא תועדו הבדלים במספר הנשים עם או ללא מחלת צליאק שהרו לפחות פעם אחת, אך בנשים עם מחלת צליאק תועד סיכוי נמוך יותר ללידה. בנשים עם מחלת צליאק תועדו הפלות במחצית מהמקרים, זאת בהשוואה ל-40% מהמקרים בנשים אחרות במחקר. נמצא כי אחת מכל ארבע נשים עם מחלת צליאק ילדה בשלב מוקדם, זאת בהשוואה ל-16% מהנשים ללא מחלת צליאק.

מומחים בתחום מוסיפים כי בעוד שמחקרים קודמים קשר בין מחלת צליאק לפוריות וסיבוכים בהריון, הגורם האחראי המוביל להפלות ולידה מוקדמת במצבים אלו אינו ידוע. בשלב זה, הקשר בין הפרעות פוריות, הפלות, לידה מוקדמת ומחלת צליאק אינו מובן לחלוטין.

לדברי החוקרים, אף שישנם גורמים נפוצים רבים לסיבוכים במהלך ההריון, בנשים בהן לא ידוע הגורם להפרעות פוריות או השלמת הריון עד למועד יש להשלים בירור לצליאק.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום צליאק וקרוהן
פורום הריון ולידה - הלל יפה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום