אמהות אוכלות, הילדים משלמים

(0)
לדרג

מחקר: להשמנה אמהית לפני ההריון עלולות להיות השלכות על הילדים - הפרעות נפשיות בבגרות. השמנה עלולה לגרום לעלייה של 50% בסיכון למחשבות שווא אצל הצאצא

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

לילדים לאמהות שסבלו מהשמנת יתר לפני ההריון סיכון מוגבר משמעותית להפרעה נפשית מסוג פסיכוזה. כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ICOSR (International Congress on Schizophrenia Research).

לדברי החוקרים, מדובר במחקר הגדול הרביעי מסוגו שהדגים קשר חיובי בין השמנה אמהית לפני הריון להופעת פסיכוזה בצאצאים. במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים ממחקר גדול שבחן גורמים שכללו את מדד מסת הגוף של האם. הם אספו מידע אודות 2,303 ילדים בגיל ממוצע של 19.9 ובחנו את הופעת פסיכוזה.

לאחר שנלקחו בחשבון משתנים שונים, כולל גיל האם, רמת השכלה והכנסה, כמו גם מין הילד, גיל וסיבוכים מיילדותיים, החוקרים זיהו קשר מובהק בין נוכחות עודף משקל או השמנת היתר לפני ההריון לבין דיווח על מחשבות שווא בצאצא בגיל 21 שנים (עלייה של 54%).

אף על פי שהגורם הקושר בין השמנה אמהית לפני הריון ובין התפתחות פסיכוזה בצאצא אינו ברור, הממצאים מדגישים את ההשפעה השלילית של השמנת יתר על הדורות הבאים.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום תזונה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום