בדיקה חדשה לסרטן הערמונית

(0)
לדרג

עכשיו בישראל: בדיקת ביופסיה מדויקת יותר, מאבחנת כ-30% יותר מקרי סרטן בסיכון גבוה לעומת בדיקת ביופסיה סטנדרטית. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בדיקה חדשה לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית, מחלת הסרטן הנפוצה ביותר בקרב גברים בישראל ובעולם, הושקה בישראל, בינתיים רק ברפואה הפרטית.

מדובר בבדיקת ביופסיה חכמה המתבצעת במרפאת אורומדיק באסותא באמצעות מכשיר טכנולוגי חדש המכונה אם אר אי פיוז'ן (MRI US Fusion). הבדיקה מלווה בתמונות המאפשרות הרבה יותר דיוק באבחון. אבחון של סרטן הערמונית מתבצע כיום במספר שלבים, החל מבדיקה ידנית רקטלית, דרך בדיקת ערכי PSA בדם, אך רק בדיקת הביופסיה היא זו המצביעה על נוכחות של סרטן ברקמות ומהי חומרת הגידול, לכן תוצאות הביופסיה הן כלי חשוב בהחלטה על המשך הטיפול. לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי JAMA של איגוד הרפואה האמריקאי, בדיקת הביופסיה החכמה עם אם אר אי פיוז'ן (MRI-US-Fusion) מאבחנת כ-30% יותר מקרי סרטן בסיכון גבוה לעומת בדיקת ביופסיה סטנדרטית.

על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כיום חיים בישראל מעל 16,000 גברים שאובחנו עם סרטן חודרני של הערמונית. מדי שנה מאובחנים כ 2,500 חולים חדשים. על פי נתוני משרד הבריאות, סרטן הערמונית הוא השלישי בשכיחותו בישראל מבחינת תמותה מסרטן ומדי שנה מתים כ-500 גברים מהמחלה.

ד"ר דוד מרגל, מומחה בכירורגיה אורולוגית אונקולוגית, ממרפאת אורומדיק באסותא, רופא בכיר במחלקה האורולוגית בבלינסון וחבר הועדה לגילוי מוקדם באגודה למלחמה בסרטן הסביר כי: "מדובר בפריצת דרך דרמטית באבחון מוקדם של סרטן הערמונית. החידוש הוא שאנחנו יכולים לזהות, למקם ולמדוד באופן הרבה יותר מדויק את הגידול הסרטני בערמונית. בשיטה אשר הייתה נהוגה עד היום, דגימות הביופסיה בערמונית נלקחות ללא כל ידיעה על מיקום של סרטן בערמונית. שימוש במכשיר MRI-US Fusion מאפשר לקיחת דגימה מדויקת מהאזור החשוד, בניגוד לדגימה עיוורת הנהוגה כיום. יש לציין כי אם הסרטן מתגלה בשלב מאוחר שבו הסרטן התפשט מעבר לערמונית, לא ניתן לרפא אותו, ומכאן החשיבות העצומה של האבחון המדויק".

הבדיקה החדשה עדיין איננה בסל הבריאות; ניתן לבצעה במרפאת אורומדיק באסותא ברמת החיל בתל אביב באמצעות כיסוי ביטוחי פרטי.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום