הפגים מנפאל נחתו בישראל

(0)
לדרג

התאומים אושפזו בפגיה בבית החולים כרמל. האב הנרגש סיפר: "מרגיש מוגן בבית"; צוות רפואי מטעם המוסד יצא לסייע לנפגעי רעידת האדמה בנפאל

מאת: מערכת zap doctors

פגים תאומים שניצלו מרעש האדמה בקטמנדו התקבלו היום (ב') לפנות בוקר בבית חולים כרמל והם מטופלים בבידוד בפגיה, כך נמסר מבית החולים.

"הפגים הגיעו במשקלים קטנים, ואחרי דרך ארוכה", עדכן פרופ' אבי רוטשילד, מנהל מחלקת ילודים ופגים בביה"ח כרמל.. השניים נולדו בשבוע 34 והגיעו לכרמל כשהם בני שבועיים בלבד. הפג הבן נולד במשקל של 1,450 ק"ג והפגה במשקל של 1,400 ק"ג בלבד. הפגים נמצאים באינקובטורים בפגיית כרמל בבידוד, ונערך להם בירור מקיף כדי לוודא שהם אינם נשאים של חיידקים או מחלות.

אחרי שנחת בשלום סיפר אבי התינוקות בהתרגשות: "ביום שבת החזקתי את הפגים החמודים על הידיים היינו בפגיה בקומה 5 במגדל ביה"ח ופתאום כל הבניין התחיל לרעוד, המגדל זז כמו מגדל קלפים ואני רצתי עם התינוקות שלי במהירות למטה ועמדתי ברחבה בחוץ , היה כאוס והיסטריה שררה בכל המקום. הדבר הכי מתסכל זאת תחושת חוסר האונים אני פשוט מאושר שהגעתי לישראל ולבית חולים כרמל. אני מרגיש שאני מוגן ובבית".

"עם קבלת ההודעה על ממדי האסון העמדנו מיד בפגיה בכרמל צוות וציוד שיוכל לצאת ולתת סיוע מקצועי במקום", מסביר פרופ' רוטשילד. בסיכומו של דבר הוחלט בצה"ל להוציא משלחת אחת גדולה ומרכזית המכילה אנשי רפואה גם מכרמל. אחות הפגיה יפה אוחיון, שהיא גם מתנדבת בארגון "איחוד הצלה", הצטרפה כדי להעניק טיפול לפגים ולתינוקות.

רעש האדמה בנפאל גבה עד כה אלפי קורבבנות ברעידת האדמה, וההערכה היא כי עוד אלפי הרוגים טמונים מתחת להריסות. במקביל, יצא במשלחת הסיוע לנאפל ד"ר ראובן קידר מכרמל, שם הוא ישמש כמפקד ואחראי על המערך הגניקולוגי מיילדותי של בית חולים שדה שמקימה ישראל בקטמנדו. במשלחת מישראל 260 קצינים רופאים ואנשי צוות מפיקוד העורף וחיל הרפואה, והיא כוללת כ 100 טון ציוד רפואי ולוגיסטי להקמת בית החולים ולטיפול בנפגעים.

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח נסיעות לחו"ל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום