רפואת שיניים: העתיד כבר כאן

(0)
לדרג

השינויים שחלו בתחום רפואת השיניים הפכו את הטיפולים לפחות מפחידים ומטרידים; הם נעשים ללא כאב ומעניקים למטופלים פתרונות אסתטיים ותפקודיים ברמה גבוהה

מאת: ד"ר מרסלו רזנדה

אצל רוב האנשים, טיפולי שיניים נקשרים בדרך כלל לכאב, סבל ואי נעימות - בעקבות הרעש המטריד של המקדחה "המפחידה". אבל האמת היא שהתמזל מזלנו לחיות בעידן שבו רפואת השיניים שינתה לחלוטין את אופייה, כך שכל הזיכרונות הכואבים והבלתי נעימים מזמנים עברו כבר אינם נוכחים בעולם רפואת השיניים המודרנית, הנהוגה כיום על ידי מרבית רופאי השיניים המתקדמים.

מכאן שהשינויים שחלו בתחום רפואת השיניים בשנים האחרונות, הפכו את טיפולי השיניים להרבה פחות מפחידים ומטרידים - ואלה נעשים כיום ללא כאב ומעניקים למטופלים פתרונות אסתטיים ותפקודיים ברמה מאוד גבוהה.

מדוע טיפולי שיניים כבר אינם כואבים יותר?

טיפולי שיניים שגרתיים כגון סתימות חורים וכן טיפולים כירורגיים מורכבים יותר, כגון טיפולי שורש ועקירות, אינם מסבים כיום סבל למטופלים, כפי שהיה בעבר. זאת בזכות פיתוח חומרי הרדמה חדישים אשר מאפשרים טיפול ללא כאבים, תוך כדי רמת בטיחות מאוד גבוהה. השימוש בחומרים מתקדמים אלה מאפשר כיום לרופאי השיניים לבצע טיפולים כירורגיים מורכבים ללא כל כאב או אי נעימות.

האם רפואת השיניים נחשבת כיום לרפואה אסתטית - ולא רק פונקציונלית?

כיום, בעולם המודרני, שבו המראה שלנו הפך להיות משמעותי מאוד לחיינו האישיים והמקצועיים כאחד, אנו תמיד רוצים להראות במיטבנו, זאת מכיוון שהמראה שלנו הינו חלק ממי שאנחנו - ומחקרים כבר הוכיחו בעבר כי מראה החיוך שלנו תורם רבות להצלחתנו בכל תחומי החיים. לכן מאוד חשוב לבחור רופא שיניים שיידע כיצד להשתמש בכל הכלים והחומרים העומדים לרשותו, כדי לגרום למטופליו להיראות "מיליון דולר".

לכן חשוב לדעת ולהבין כי האמצעים שקיימים כיום בעולם רפואת השיניים הם כה מתקדמים, עד שלרוב לא יכול להיווצר מצב או בעיה שרופא שיניים מיומן ומתקדם אינו מסוגל לפתור בצורה אופטימלית. לא רק דרכי הטיפול וחומרי ההרדמה של רופאי השיניים השתפרו, אלא גם מגוון חומרים חדישים פותחו, הקשורים להיבטים האסתטיים של הטיפולים.

חלק מהחומרים נלקח ישירות מפיתוחים שנעשו בעולם עבור מטוסים וטילי חלל - ואלה מאפשרים לשיניים המטופלות להשיג רמת אסתטיקה גבוהה וכן חוזק ועמידות בפני שחיקה. לצד ההיבטים הפונקציונאליים והאסתטיים, גם מעבדות השיניים התקדמו ללא הכר וחלקן עובדות בטכנולוגיות ממוחשבות אשר מאפשרות דיוק טיפולי ברמה גבוהה, יחד עם התאמה מירבית אל מול הדרישות הייחודיות לכל מטופל ומטופל - וכל זאת כדי להגיע לתוצאה סופית מרשימה.

כיצד נראית האורתודונטיה של העתיד?

תחום נוסף ברפואת השיניים שבו חל שיפור ניכר בשנים האחרונות הינו תחום יישור השיניים לילדים ונוער: אורתודונטיה. בעבר, הליך יישור השיניים היה כרוך בשימוש בברזלים ובמכשירים שהוכנסו לפה המטופל, לאורך זמן ארוך, דבר שגרם לכאבים, פציעות ומראה בעייתי ובלתי נעים. כיום ניתן להגיע לאותן תוצאות ואפילו לתוצאות טובות יותר, על ידי שימוש במכשור עדין, פחות טראומתי והרבה יותר אסתטי.

גם בתחום שמירת תקינות השיניים והפה (פרופילקטיקה) חלה התקדמות רבה - וכיום ניתן, בעזרת הדרכה נכונה, לשמור ביתר קלות על השיניים, החניכיים וחלל הפה בצורה
מצוינת. כל מה צריך זו הדרכה נכונה של רופא שיניים מעודכן.

לסיכום: רפואת השיניים של היום שונה לחלוטין מרפואת השיניים של פעם, אבל כדי ליהנות מרפואת השיניים המתקדמת ומהפתרונות המעולים שהיא מציעה, חייבים לבחור ברופא שיניים מעודכן ובעל ידע מתאים וכן יכולות מקצועיות, אשר יסייעו לו להשתמש בכל האמצעים שהקידמה
בתחום זה מעמידה לרשותו.

ד"ר מרסלו רזנדה הוא רופא שיניים בעל וותק של למעלה מ-20 שנה. רכש את השכלתו בברזיל ופיתח את תיירות המרפא בברזיל בתחום רפואת השיניים. כיום הוא בעל מרפאת שיניים בפתח תקווה

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים בלייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום