פרקינסון: אפליקציה נגד נפילות

(0)
לדרג

אפליקציה שמאפשרת אימון מותאם אישי לשיפור הליכה ושמונעת מצב של קיפאון בהליכה פותחה במרכז הרפואי איכילוב בשיתוף עם האיחוד האירופי

מאת: מערכת zap doctors

CUPID - אפליקציה חדשה לאימון מותאם אישי לשיפור הליכה של המרכז לחקר תנועה, קוגניציה, וניידות במחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי תל-אביב מציעה פתרון למבוגרים מעל גיל 60, שנמצאים בסיכון לנפילות בכלל וחולי פרקינסון בפרט.

באמצעות חיישנים הנלבשים על הרגליים ומשדרים את נתוני ההליכה של החולה בזמן אמת לסמארטפון, ניתן, בעזרת אלגוריתמים חכמים שמנתחים את האותות, לזהות מצבי קיפאון בהליכה אצל חולי פרקינסון. כאשר מזוהה קיפאון בהליכה, המערכת משמיעה לחולה אותות שמע עם מקצב שמותאם לו באופן אישי ובכך מספקת לו מקצב חיצוני שבעזרתו הוא מחדש את ההליכה.

האפליקציה מכילה גם מספר תוכניות טיפול שמאפשרות למטופל לתרגל את ההליכה בבית במצבים שידועים כגורמים ל"קפאונות בהליכה" ובכך עוזרת לו ללמוד כיצד למנוע או לקצר את מצבי הקיפאון, לשפר את ההליכה ובשל כך למנוע נפילות.

לדברי פרופ' האוסדורף, מנהל המרכז לחקר תנועה, קוגניציה, וניידות במחלקה הנוירולוגית: "כשליש מהאנשים מעל גיל 60 סובלים מבעיות הליכה ונמצאים בסיכון לנפילות. הפיתוח החדשני מהווה את השילוב הייחודי בין הכלים הטכנולוגים המתקדמים ביותר שמאפשרים מתן טיפול רפואי בזמן אמת, זיהוי הפרעות תפקודיות, מניעת נפילות ומכאן אשפוזים ונסיגה במצב הבריאותי ושיפור אורחות החיים של אוכלוסייה זו".

הפיתוח נמצא בשלבי מחקר אחרונים ומתוכנן להיות משווק לקהל הרחב בחודשים הקרובים. למעוניינים, בשלב זה, ניתן להצטרף במסגרת מחקר בטלפון טרף במסגרת מחקר בטלפון: 03-6947514/3. הפרויקט משותף לבית החולים יחד עם מרכזים נוספים באירופה, תחת מימון האיחוד האירופי.


בואו לדבר על זה בפורום נוירוכירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום