יוגה מקלה על דיכאון וחרדה

(0)
לדרג

במחקר אמריקאי חדש נמצא כי בנשים בקבוצה שתרגלה ביקראם יוגה תועדה ירידה גדולה יותר במדדי חרדה, דחק ומצב רוח שלילי יחסית לאלה שלא תרגלו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

יוגה היא אמצעי יעיל להקלה על חרדה, דיכאון ודחק בנשים בסיכון להפרעות פסיכיאטריות, כך עולה מנתונים שהוצגו לאחרונה בכנס מטעם ADAA (Anxiety and Depression Association of America).

החוקרים מסבירים כי יוגה הופכת לפופולארית יותר ויותר להקלה על תסמיני חרדה ודיכאון, וכעת הם ביקשו לבחון את ההשפעה של יוגה בשיטת ביקראם, שהיא צורה מחוממת של יוגה בשיטת האטה, על תסמיני דיכאון וחרדה במדגם נשים בסיכון. הנשים גויסו למחקר באמצעות עלונים שחולקו במקומות דוגמת רשת בתי הקפה סטארבקס וחנויות שכונתיות.

מדגם המחקר כלל 52 נשים, בגילאי 25-45 שנים, עם תסמיני חרדה קלה, דיכאון בינוני או מדדי דחק גבוהים. הנשים שלקחו חלק בתרגילי יוגה לא לקחו חלק בתרגילי גוף-נפש אחרים במהלך השנה הקודמת, ולא תועדה היסטוריה של אנורקסיה, הפרעה ביפולארית או הפרעות פסיכוטיות. הנשים חולקו באקראי לשני מפגשי תרגילי יוגה בשיטת ביקראם בשבוע או לרשימת המתנה (ביקורת). כל מפגש ארך 90 דקות.

אצל נשים בקבוצת היוגה תועדה ירידה גדולה יותר במדדי חרדה, דחק ומצב רוח שלילי. ההשפעה של תרגילי יוגה על דחק ודיכאון הייתה מעט גדולה יותר בקרב נשים ממוצא אפריקאי-אמריקאי, בהשוואה לאחרות. עם זאת, מספר הנשים ממוצא אפריקאי-אמריקאי במחקר הנוכחי היה ועל כן לא ניתן להסיק מסקנות חד משמעיות בנושא.

לדברי החוקרים, על רופאים המטפלים בנשים הסובלות מחרדה, דחק ודיכאון לבחון אפשרויות שונות של תרגילי יוגה. להערכתם, שילוב יוגה עם פסיכותרפיה עשוי להביא להקלה בתסמיני דיכאון, חרדה ודחק בנשים.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום שווה לכל נפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום