פוריות: רחם אחת, שני אבות

(0)
לדרג

הישג ישראלי בינלאומי בתחום הפוריות: שני תאומים שחלקו רחם משותפת לאחר תרומת ביצית, נולדו משני אבות שונים. ד"ר איליה בר: 200% הצלחה

מומחה לטיפולי פוריות
077-2306996 (מספר מקשר)

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

להצלחה אבות רבים. הריון יוצא דופן הסתיים לאחרונה בהצלחה, בלידת זוג תאומים בנים לשני אבות, כשהביציות המופרות הושתלו ברחם אחת. זאת בסיום הליך הפריה מורכב שביצע הרופא הישראלי ד"ר איליה בר מהמרכז הרפואי לפוריות.

ההפריה בוצעה במקביל בצורה נפרדת בשתי קבוצות שונות של ביציות, שכל אחת מהן הופרתה בזרע של אב אחר. העוברים שנוצרו התפתחו במעבדה במשך חמישה ימים, הזמן המקסימלי שבו עובר יכול להתפתח במעבדה מחוץ לרחם, וסמוך לתום התקופה נבחנה איכות העוברים. מכל קבוצה נבחר העובר הטוב ביותר בעל הסיכוי הגבוה להשיג הריון ולידה מוצלחים. שני העוברים הוחזרו לרחם ושניהם נקלטו והצליחו.

לדברי ד"ר בר, בטיפול המיוחד נדרשו "200% אחוזי הצלחה" כי היה צריך להצליח ב-100% בכל אחת מההפריות שבוצעו בנפרד ובקליטה של שתיהן ברחם. בשום מקרה לא רצינו להחזיר יותר משני עוברים כדי למנוע מצב של הריון רב עוברי שאינו מומלץ בשום מקרה. כבר בשיחה הראשונית ההורים המיועדים הביעו את רצונם לבצע הריון משולב משני האבות, פעלנו להשיג את רצונם ואני שמח שהצלחנו כבר במחזור הטיפול הראשון שהם עשו אצלנו.

שלישיית ההורים הגיעה למרכז הרפואי לפוריות לאחר מספר ניסיונות של טיפולים שהסתיימו באכזבה. ד"ר בר חושף שהסוד להצלחה הוא ביצוע בדיקות מקיפות לכל אחד מהמעורבים, שערכו כחודש שלם עוד טרם הטיפול הראשון, שבו נבחן מצב הפוריות של כל אחד מהם, כולל הרמה הגנטית של זרע האבות והביציות ויכולת הקליטה של ההריון ברחם. בתום חודש הבדיקה הוחלט על דרך הטיפול ורק אז התחלנו לפעול. אסטרטגיה זו שונה משיטת ה"ניסוי וטעיה" שנהוגה במרבית טיפולי הפוריות בישראל וכרוכה בכישלונות ומפחי נפש רבים.

בואו לדבר על זה בפורומי פוריות.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום