ארה"ב: מאמץ למניעת סוכרת

(0)
לדרג

איגודי הרפואה יזמו תוכנית ארצית לשינוי אורח חיים ככלי העיקרי למניעת המחלה במצבי טרום סוכרת; הטיפול בסוכרת עולה 245 מיליארד דולר מדי שנה

מאת: מערכת zap doctors

רשויות הבריאות בארה"ב קוראות לנקיטת צעדים חדשים להפחתת סוכרת מסוג 2. כך עולה מהודעות שפורסמו לאחרונה על ידי איגוד הרפואה האמריקאי (AMA) והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). שני האיגודים השיקה יוזמה חדשה, שבה הם קוראים לרופאים, צוותים מטפלים ומנהלים לנקוט צעדים ספציפיים למניעת סוכרת.

יוזמת Prevent Diabetes STAT (Screen, Test, Act-Today) היא יוזמה רב-שנתית המבוססת על עבודה מטעם CDC ו-AMA שכבר החלו לזהות יותר אמריקאים עם קדם סוכרת, ועצרו את ההתקדמות לסוכרת. מסוכנות AMA נמסר כי לא מדובר רק בחשש, אלא במשבר אמיתי. לא מדובר רק בנטל פיזי ורגשי על מטופלים עם קדם סוכרת, אלא נטל כלכלי נכבד על מערכת הבריאות; יותר מ-245 מיליארד דולרים מיועדים כל שנה להוצאות רפואיות, וקיים קשר ישיר בין סוכרת לירידה ביצרנות. שני האיגודים מאמינים כי הגיעה העת לשים סוף למגמה שלילית זו.

האיגודים קוראים למאמץ מרוכז ברמה הארצית למניעת מקרי סוכרת נוספים, וקוראים להשקיע מאמצים אלו כעת. לדבריהם, יש עדויות מדעיות והוכנה התשתית לנקוט פעולה, אך מעט מאוד אנשים מודעים לכך שסובלים מקדם סוכרת, ולכן אינם יודעים כי ביכולתם למנוע את התפתחות הסוכרת או לעכב אותה.

בשנת 2012, CDC החל בתכנית ה-National Diabetes Prevention Program, שהתבססה על מחקר נרחב ממנו עלה כי תוכניות לשינוי אורחות חיים בהן השתתפו אנשים בסיכון גבוה הובילו לירידה משמעותית בהיארעות סוכרת. כיום ישנן למעלה מ-500 תוכניות אלו ברחבי ארה"ב. שנה לאחר מכן החל AMA החל ביוזמת Improving Health Initiative, שהתמקדה במניעת סוכרת ומחלות לב. המאמצים כללו שיתוף פעולה עם YMCA להגברת מספר הרופאים שהשלימו בדיקות סקירה לקדם סוכרת, והפנו את המטופלים לתכניות למניעת סוכרת במרכזים קהילתיים מקומיים.

לדברי המומחים, לתרופות תפקיד חשוב בטיפול בחלק מהחולים עם קדם סוכרת וסוכרת, אך שינוי אורחות חיים מהווה נקודה קריטית, ועל כן ישנה חשיבות רבה לאורח חיים בריא.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום