כל היום רצה לשירותים? נסי דיאטה

(0)
לדרג

לפי סקירה חדשה, קיים קשר בין פעילות יתר של שלפוחית השתן לתסמונת מטבולית בנשים. ירידה במשקל עשויה לשפר את איכות החיים גם מבחינה זו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בעיה במשקל כבד: תסמונת מטבולית קשורה בבעיות בדרכי שתן תחתונות אצל נשים, מאחר שחלק גדול מהנשים הסובלות מהפרעה זו סובלות גם מעודף משקל וממאפיינים אחרים של התסמונת המטבולית; כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו לאחרונה בכתב העת International Journal of Clinical Practice.

הספרות הרפואית בנוגע לתסמונת מטבולית ופעילות יתר של שלפוחית השתן בנשים היא מוגבלת, אך העדויות הזמינות בנוגע להשמנת יתר תומכות בחשיבות של תסמונת מטבולית כגורם התורם ומנבא תסמינים בדרכי שתן תחתונות בנשים.

בעבודה זו השלימו החוקרים סקירה שיטתית להערכת ההשפעות של תסמונת מטבולית על נוכחות פעילות יתר של שלפוחית השתן או תסמינים בדרכי השתן התחתונות בנשים.

מבין 27 מחקרים שנכללו בסקירה, רק שלושה בחנו את הקשר בין תסמונת מטבולית לפעילות יתר של שלפוחית השתן, ואף שהעדויות הנוכחיות הן מוגבלות מאוד, הן תומכות בקשר אפשרי בין תסמונת מטבולית לפעילות יתר של שלפוחית השתן ומרכיבים של התסמונת, דוגמת השמנה.

"חלק גדול מהנשים עם תסמינים בדרכי השתן התחתונות סובלות מעודף משקל ומאפיינים של תסמונת מטבולית", כותבים החוקרים. "עובדה זו מהווה הזדמנות לעודד ירידה במשקל, וכן להתחיל בטיפול תרופתי לפעילות יתר של שלפוחית השתן, אך גם מהווה אפשרות לאיזון גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם ומניעת שברים, מחלות ומוות ממחלות לב וכלי הדם".

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום צניחת רחם, דליפת שתן ובעיות בתחום האורוגניקולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום