מתנת חג לרן: לב ושתי ריאות

(0)
לדרג

בערב חג הפסח בוצעה בבילינסון השתלה נדירה של לב ושתי ריאות שהצילה את חייו של צעיר בן 27

מאת: מערכת zap doctors

מתנה לחג הפסח. כנגד כל הסיכויים ולמרות שהרופאים נתנו לו עוד שבועות ספורים לחיות, בערב חג הפסח הושתלו ברן בן ה- 27 לב ושתי ריאות ובכך ניצלו חייו.

רן אזולאי מקיבוץ מצובה, נולד עם מום קשה בליבו, שהפך ברבות השנים לאי ספיקה לבבית שהצריכה 3 ניתוחי לב. לאור הבעיה הלבבית הקשה גם ריאותיו קרסו עקב יתר לחץ דם ריאתי והוא נזקק להשתלת לב וריאות.

ביום שישי, קיבל רן את הבשורה המשמחת על התרומה והגיע לבית החולים בילינסון להשתלה. לקראת ערב ליל הסדר הסתיימה בהצלחה ההשתלה המורכבת שארכה 8 שעות.

רן מתאושש כעת בטיפול נמרץ במערך לב וחזה, לאחר שנותק ממכשירי ההנשמה והוא נושם בכוחות עצמו.

פרופ' דן ערבות מנהל מערך ניתוחי לב וחזה שהוביל עם צוות רפואי נרחב את מבצע ההשתלה המורכב: "מדובר בניתוח נדיר ומהבודדים שבוצעו בעולם עקב שלושת הניתוחים שעבר רן בעבר. השתלה של שלושה איברים- לב וריאות לבחור שעבר כבר ארבעה ניתוחי לב הופכת את ההשתלה למבצע מורכב מאוד. אני שמח שעמדנו באתגר הרפואי והצלחנו להעניק לרן חיים חדשים"

פרופ' מרדכי קרמר מנהל מערך הריאות בבי"ח בילינסון: מצבו של רן החמיר עד למצב שנאלצנו לחפש עבורו מקום בחו"ל מאחר והסיכוי לקבל גם לב וגם ריאות בישראל נדיר ביותר. בבוקר ההשתלה נפגשתי עם הקרדיולוג שמטפל בו והחלטנו להעלות אותו לרשימת דחיפות עליונה לאור מצבו הקשה ולמזלו הטוב בדיוק באותו היום התקבלה התרומה של לב וריאות שהיתה עבורו מתנה לחג"

ד"ר טוביה בן גל מנהל יחידת אי ספיקת לב במערך לקרדיולוגיה: "לרן נותרו מספר שבועות, הבנו שזמנו הולך ואוזל ולמרות כל הטיפול המתקדמים ביותר, המשיך מצבו להידרדר. גם בחו"ל נדרשת המתנה ארוכה והיה ברור לי שלא יצליח לעמוד בה. כנגד כל הסיכויים הגיעה התרומה שהצילה את חייו".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה התערבותית (צינתורים).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום