רופאים ימשיכו לעבוד באופן פרטי

(0)
לדרג

ביה"ד קבע כי שלא בדומה לעובדי מדינה אחרים, לרופאים הסדר ייחודי המאפשר להם עבודה באופן פרטי. הר"י: נסדיר העניין לטובת הרופאים והמטופלים

מאת: מערכת zap doctors

האפשרות לבצע עבודות נוספות היא חלק מתנאי העבודה של הרופאים ולא ניתן לעשות בהם שינוי ללא משא ומתן עם הרופאים, כך עולה מפסק דין שהתקבל אתמול (ב') בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

השופטת קרן כהן קבעה כי חייב להתנהל משא ומתן עם הרופאים לעניין הפרקטיקה הפרטית, בנוגע לתוכן הכללים וגם בנוגע להשפעתם על תנאי העבודה של הרופאים.

פסק הדין ניתן בהמשך לבקשת צד בסכסוך קיבוצי שהוגש על ידי הר"י (ההסתדרות הרפואית) בפרואר 2014, עבור רופאי המדינה ובעקבות ניסיון הנציבות לקבוע באופן חד צדדי כללים חדשים בנוגע להסדרי העבודה הפרטית, של רופאים בשירות המדינה.

נקבע כאמור כי לרופאים ישנו הסדר ייחודי, שלא בדומה לעובדי מדינה אחרים, המעניק להם את האפשרות לעבודה בפרקטיקה פרטית מחוץ לעבודתם בשירות המדינה. עוד נקבע, כי טרם פרסום הכללים המחייבים בעניין זה, הצדדים ינהלו משא ומתן בתום לב ובהגינות המתחייבים.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, מסר בתגובה כי "הפרקטיקה הפרטית של הרופאים היא זכות של הרופאים לספק טיפול בכל מסגרת שבה החולה נמצא ויבקש סיוע רפואי. הר"י תנהל משא ומתן על מנת להסדיר את הפרקטיקה הפרטית לטובת הרופאים והמטופלים כאחד".

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה - כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום