מחסור בוויטמין D ודיכאון

(0)
לדרג

רמות לא מספקות של ויטמין D (עד 30 ננוגרם למ"ל) נמצאו כקשורות לדיכאון קליני בנשים, בלי קשר למאפיינים נוספים כמו עונות השונה, תזונה ושהייה בחוץ

מאת: מערכת zap doctors

מחקר נוסף מצביע על קשר בין רמות נמוכות של ויטמין D בדם לתסמיני דיכאון בנבדקים בריאים.

המחקר, שפורסם החודש בכתב העת Psychiatry Research, כלל 185 נשים בלימודי תואר ראשון, שהשלימו מבחן להערכת דיכאון בתחילת המחקר ולאחר מכן כל ארבעה שבועות. בנוסף, נערכו בתחילת המחקר ובתומו מדידות של רמות ויטמין D ורמות ויטמין C בדם.

לאורך המחקר, 34% עד 41% מהמשתתפות במחקר דיווחו על תסמיני דיכאון בעלי משמעות קלינית. רמות לא מספקות של ויטמין D (עד 30 ננוגרם למ"ל) תועדו ב-42% ו-46% מהמשתתפות בתחילת המחקר ובסיומו, בהתאמה.

לאחר שלקחו בחשבון את עונת השנה, שכן ידוע שבעונות מסוימות מדדי הדיכאון גבוהים יותר, מדד מסת גוף, מוצא/גזע, תזונה, פעילות גופנית והזמן ששהו המשתתפים מחוץ למקומות סגורים, שגם הם מנבאים דיכאון, מצאו החוקרים כי רמות נמוכות יותר של ויטמין D לאורך תקופת המחקר ניבאו תסמינים של דיכאון בעלי משמעות קלינית. הגורם האחר היחיד שניבא דיכאון היה טיפול בנוגדי דיכאון.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר תומכים בקשר זמני בין רמות נמוכות של ויטמין D לתסמיני דיכאון בעלי משמעות קלינית. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את התועלת של תוספי ויטמין D במניעת התפתחות דיכאון.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום