בת 30 - ועדיין בתולה?

(0)
לדרג

בחברה המערבית החילונית, ניסיון מיני נחשב סימן לבשלות האישיות. חרדה סביב דימוי הגוף ומעצור סביב התשוקה המינית עלולים לגרום לחשש מיחסי מין. מה ניתן לעשות?

מאת: אילנה ארד לוין

בחברה המערבית החילונית, ניסיון מיני נחשב סימן מובהק של בשלות האישיות, הוכחה להשתלבות אישית ונורמליות, בכל הקשור בנורמות החברתיות והבין-אישיות הרווחות בעולם המערבי.

הסטנדרט המיני הכפול לגברים ולנשים עדיין שולט בחברה שלנו. כלומר: גבר בגיל 20 עד 24 שלא חווה יחסי מין מלאים, ייחשב לבעל חרדות מיניות שעליו לטפל בהן. לגבי נשים, קיימת ציפייה דומה בטווח גילאים זה, אך כאן מודגשת שאלת המידתיות והנסיבתיות.

מאיזה גיל "תקין" עבור הבחורה להתחיל לקיים יחסי מין? עם כמה אנשים עליה לשכב כדי שתיחשב למנוסה מספיק? מספר בני הזוג וגיל תחילת הפעילות המינית חשובים גם מהצד השני, בכל הקשור לעבר "נקי" וחף מביקורת חברתית אצל האישה.

מיהן הבתולות שנמצאות מעל לגיל 30?

בדרך כלל, מדובר בנשים נורמטיביות לחלוטין, מבחינת אישיותן, אורח חייהן והופעתן החיצונית. לנשים אלה יש לרוב השכלה גבוהה וקריירה. מעבר למעצורים על רקע של מסורת ודת ושמירת בתוליהן ל"אחד והיחיד" אשר לו תינשאנה, אשר טרם הגיע, קיימות סיבות נוספות לבתולים שלהן.

ראשית, נשים אלה בדרך כלל סובלות מחרדה סביב דימוי הגוף שלהן וכן ממעצורים סביב נושא התשוקה המינית. על פי רוב, נשים אלה נמצאות תחת ביקורת קשה ומוגזמת אודות חוסר שלמותן הגופנית, הנוגעת לאיבר גוף כזה או אחר. מבחינה אובייקטיבית הן בהחלט נראות טוב, נאות ומושכות, אבל בכל הנוגע להערכתן העצמית הן חשות במצב נחות ומלא חשש.

גורמים נוספים עלולים להתבטא באי-נוחות או בושה על יד דמות גברית, בחרדה חברתית כללית, בחשש מדחייה אישיותית ("אולי אני משעממת") ובדחייה פיזית. לעתים נשים אלה סובלות מדחף מיני חלש במיוחד, אשר מונע מהן להגיע ליחסים אינטימיים. נשים אלה נמנעות מלצאת להיכרויות ולדייטים, או שהן מנתקות קשרים לאחר זמן קצר, רק כדי להימנע מקרבה פיזית לאדם אחר. במקרים אחרים, הן כן מרשות לעצמן להיכנס לסיטואציה של מגע מיני חלקי, אך הן עוצרות שם - ולא הולכות עד הסוף.

כמובן שעם חלוף השנים, הבתולים עצמם עלולים להיות המוקש ומקור הבעיה, נוכח הבושה והסוד. נשים שהגיעו לגיל שלושים ומעלה - וטרם קיימו יחסי מין מלאים, סובלות מחרדה רבה, פן יתגלה שהן בתולות, מה שעלול להעיד על "פגם אישי". נשים אלה מביעות בושה נוכח מצבן וחוסר אמון בקיומם של גברים תומכים ומתחשבים, אשר יסייעו להן. במילים אחרות: הן פשוט מרגישות "סחורה פגומה".

כיצד מטפלים בנשים בתולות מעל גיל 30?

האישה הבתולה סובלת לא רק מקיום קרום בתולים, אלא סובלת, בנוסף לכך, מכיווץ מסוים של פתח הנרתיק, בשל הבושה והחרדה. במובן זה, היא דומה לאישה הסובלת מווגיניסמוס. בעבר נהגו גניקולוגים לבצע ניתוח של ביקוע קרום הבתולים, תוך התעלמות מנושא הכיווץ הבלתי רצוני של הנרתיק, על רקע החרדה.

הטיפול בנשים אלה כולל שיחות פסיכולוגיות בנושאים של מיניות, חרדה ובושה מינית, אמון בקשר עם גבר, דימוי גוף ודימוי עצמי - וכל נושא רלוונטי אחר אשר מתאים למקרה הספציפי של האישה. במקביל, מתבקשת האישה לתרגל, מבחינה סקסולוגית-התנהגותית, החדרה של מאמני נרתיק (דיאלטורים) בפרטיות בביתה, מדי יום, במשך שלושים שניות. מדובר בעזרי טיפול רפואי, אשר נעים בין עובי של זרת קטנטנה, לבין עובי של איבר מין גברי נורמטיבי. תוך כדי ההחדרה היומית, נדחק לצדדים קרום הבתולים - ופשוט נעלם.

במקרים של קרום קשיח במיוחד (מקרים נדירים יחסית), מחדירה האישה את העזרים באופן חזק יותר, בדומה לתנועה שמתרחשת באקט המיני. בסוף הטיפול, האישה משוחררת מההגדרה הטכנית של היותה בתולה.

כיצד נוהגות הנשים לאחר סיום הטיפול?

יש כאלה שהטיפול העצים אותן במידה מספקת, על מנת להתנסות בהיכרות ובמפגש עם גברים, כדי למצוא בסופו של דבר את בן הזוג הראוי. יש המעדיפות לצבור תחילה "שעות נHסיון" עם מספר גברים, מבחינה מינית, על מנת לזכות בפידבק חיובי שהכול אצלן תקין - וכדי לרכוש התנסות מינית מגוונת. ורק לאחר תהליך התנסות זה, הן מעזות להתחיל בחיפוש בן זוג מתאים עבורן.

אילנה ארד לוין היא מומחית בפסיכולוגיה קלינית, סקסולוגית ויועצת נישואין.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום וסטבוליטיס - טיפול פסיכוסקסולוגי
פורום פסיכולוגיה ומיניות של האישה
פורום זוגיות, מיניות ופרידה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום