מריחואנה - סיכון לאירוע מוחי

(0)
לדרג

סקירת מחקרים מספקת חיזוק לקשר בין מריחואנה להפרעות מוחיות; לראשונה, הוכח קשר סיבתי בין השימוש בקאנביס לשבץ מוחי בתוך 24 שעות מצריכת הסם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עדויות נוספות התומכות בקשר סיבתי בין מריחואנה לאירועים מוחיים התפרסמו לאחרונה במאמר בכתב העת Stroke.

לדברי החוקרים, ישנם דיווחי מקרים רבים הקושרים בין שימוש בקנאביס לאירועים מוחיים. עם זאת, דיווחי מקרים אלו לא קבעו עד כה כי מדובר בקשר סיבתי. כעת השלימו החוקרים סקירה של 34 דיווחי מקרים או סדרות מקרים על שימוש בקנאביס אצל 64 חולים שעברו אירוע מוחי (80% גברים, בני 32 בממוצע), מרבית האירועים תוארו במחזור הקדמי (56%).

מהנתונים עולה כי ב-81% מהמקרים תועד קשר עם שימוש בקנאביס והאירוע המוחי; החולה פיתח אירוע מוחי בתוך 24 שעות משימוש בקנאביס. ב-70% מהמקרים ההערכה הייתה מספקת בכדי לשלול גורמים אחרים לאירוע מוחי. ב-22% מהחולים תועד אירוע מוחי נוסף לאחר חשיפה חוזרת לקנאביס. במחצית מהחולים תועדו גורמי סיכון לאירועים מוחיים, הנפוץ בהם היה עישון סיגריות (34%) וצריכת אלכוהול (11%). 48 מבין 64 החולים השלימו בדיקת רעלים בשתן לסמים הנפוצים ורק בשניים מהמקרים התוצאות היו חיוביות לסמים אחרים מעבר למריחואנה.

ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים להערכת ההשפעות הצרברווסקולאריות (השפעה על כלי דם במוח העלולה להביא לאלצהיימר ואירוע מוחי) של קנאביס.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום