סוכרת נעורים והפרעות נפשיות

(0)
לדרג

מחקר שוודי קובע כי הסיכון להפרעות פסיכיאטריות ואובדנות גבוה יותר בילדים עם סוכרת מסוג 1, בעיקר בתקופה הסמוכה למועד האבחון

מאת: מערכת zap doctors

לילדים עם סוכרת מסוג 1 סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות, בעיקר בשלב מוקדם לאחר האבחון; כך עולה ממחקר שוודי שפורסם לאחרונה בכתב העת Diabetes Care.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין הפרעות פסיכיאטריות לניסיונות אובדנות של ילדים עם סוכרת מסוג 1, וכן בקרב האחים והאחיות הבריאים שלהם. מדגם המחקר כלל ילדים שנולדו בשוודיה בין השנים 1973-2009, כ-17 אלף ילדים עם סוכרת מסוג 1 וכ-19 אלף האחים והאחיות הבריאים שלהם היו במעקב עד גיל 18. החוקרים בחנו את הסיכון להפרעות פסיכיאטריות בילדים חולי סוכרת בהשוואה לילדים הבריאים.

מהנתונים עולה כי הסיכון למחלות פסיכיאטריות בילדים עם סוכרת נעורים בהשוואה לאוכלוסיה הכללית היה גבוה פי שלושה בתוך שישה חודשים מהופעת סוכרת והיה גבוה כפליים במהלך כלל תקופת המעקב. עוד תואר סיכון מוגבר לניסיונות אובדניים (עלייה של 70%) ובמרבית הקטגוריות של הפרעות פסיכיאטריות. הסיכון להפרעות פסיכיאטריות בבני משפחה ירד מעלייה של 270% בסיכון של אלו שנולדו בין השנים 1973-1986 לעלייה של 190% בקרב מי שנולדו בין השנים 1997-2009.

לדברי החוקרים, הסיכון המוגבר להפרעות פסיכיאטריות הוא תוצאה של המחלה ולא אתיולוגיה משפחתית משותפת. הממצאים תומכים בהמלצות להערכה מקיפה של הבריאות הנפשית בילדים עם סוכרת מסוג 1, בעיקר זמן קצר לאחר מתן האבחון.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת נעורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום