וודקה באבקה: החשש הבא?

(0)
לדרג

בארה"ב עומדים לאשר לשיווק מוצר חדשני, אלכוהול באבקה, שבמגע עם מים הופך למשקה משכר. המומחים מזהירים כי הגימיק עלול להגביר את נזקי האלכוהול והסמים

מאת: מערכת zap doctors

ייתכן שהפלכוהול, אבקת האלכוהול השנויה במחלוקת, תגיע למדפי החנויות בארה"ב כבר בקיץ הקרוב. העיקרון פשוט - שפוך לכוס, הוסף מים, ערבב, ויש לך משקה אלהולי בריכוז שאתה בוחר הום מייד.

אבקת האלכוהול, היא אלכוהול במארז מולקולרי (Molecular encapsulation), מיוצרת בארצות הברית תחת המותג "פלכוהול" (palcohol), שילוב של alcohol ו-powder מספקת פתרון גם לשימושים רפואיים, כמו חיטוי, אך מטרידה את המומחים בהיבט של צריכה בתור משקה אלכוהולי.

על רקע אי בהירות לגבי אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי לשיווק המוצר, TTB, הרגולטור המפקח על סחר ומיסוי האלכוהול והטבק, התיר את שיווק המוצר במספר גרסאות ברחבי ארה"ב. עד כה, חמש מדינות אסרו את מכירת הפלכוהול, וב-28 עומדות ותלוית הצעות חוק בעניין.

המוצר מהווה למעשה גרסאות אבקה של המשקאות הנפוצים - רום, וודקה, קוסמופוליטין ומרגריטה, המכונה "פאודריטה". כל שקיק שוקל כשלושים גרם, ומכיל חומרי טעם וריח וממתיקים, בסך הכל כ-80 קלוריות לשקית, שבהוספת מים הופכת לשוט של אלכוהול, לפי ההסבר באתר היצרן.

בארה"ב עצמה, שם מדי שנה מתים כ-5,000 צעירים עד גיל 21 כתוצאה משימוש מופרז באלכוהול, גובר החשש שהמוצר החדשני יגביר את בעיית השתייה. "אני חושב שהמוצר ימשוך צעירים ויש פוטנציאל לנזק", אומר ד"ר סקוט קראקוובר, סגן מנהל מחלקת פסיכיאטריה בבית חולים צוקר הילסייד בגלן או'קס, ניו יורק. לדבריו, האריזה הקלילה שקל להחביא תסייע לנגמלים מאלכוהול לחזור להרגלים הישנים, כי כל כך להסתיר שקית קטנה בניגוד לבקבוק שתייה. בנוסף, ייתכן שאנשים יערבבו את האבקה עם סמים נוספים, דוגמת הריון, או ינסו להסניף אותה. מנגד, ד"ר ברנדון קורמן (PsyD), מנהל מחלקת נוירופסיכולוגיה בבית החולים לילדים של מיאמי , סבור כי עוד מוקדם לדעת כיצד ישפיע המוצר החדש. "אין לנו שום נתונים על הנושא".

ממציא אבקת האלכוהול, מרק פיליפס, הודף בינתיים את החששות. לדבריו, לא ניתן להסניף את האבקה, "זה שורף, דמיינו הסנפה של וודקה". לדבריו, האריזה היא לא כל כך קטנה, ויש בקבוקים שקל יותר להחביא. לגבי החשש שהאבקה תגביר את רמת התקיפות המיניות, בגלל האפשרות להוסיף אותה בהיחבא למשקה של הקורבן, אומר פיליפס שלהוסיף אבקה לוקח הרבה יותר זמן מלשפוך קצת משקה אלכוהולי. לדבריו, הפלכוהול יעלה יותר מאלכוהול רגיל, ויוצע למכירה בחנויות ואונליין, לצד משקאות אלכוהוליים רגילים.

מקור: http://www.webmd.com

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום