השתלת כבד וקיצור קיבה

(0)
לדרג

הניתוח בוצע בו זמנית בבי"ח בילינסון; "השאיפה היא שבעתיד, כל חולה הסובל משחמת הכבד ובמקביל סובל מכבד שומני כתוצאה מהשמנה, ייהנה מהניתוח המשולב"

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה בישראל בוצע ניתוח ייחודי מסוגו בבית חולים בילינסון, במהלכו גבר שנזקק להשתלת כבד עבר גם ניתוח לקיצור קיבה. פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון אומר כי "בעקבות הצלחת הניתוח, נציע הליך זה לכל חולה שיתאים בכדי למנוע את התחלואה הנלווית לאחר ההשתלה".

חולים רבים שסובלים מהשמנה חולנית מפתחים דלקת בכבד על רקע ההשמנה. במקרים רבים התסמונת המטבולית ממנה סובל החולה הגורמת ליתר לחץ דם וסוכרת הנותרת לאחר ההשתלה עלולה לפגוע בכבד החדש וכן להביא למוות מהתקף לב או מאירוע מוחי. מסיבה זו, עבור אותם חולים נמצא פתרון יצירתי - קיצור קיבה והשתלת כבד באותו ניתוח.

נהוג לבצע ניתוח קיצור קיבה כשנה לפני ההשתלה או לפחות שנה לאחריה, אך לניתוח קיצור הקיבה לאחר ההשתלה מתווספים סיכונים כגון הידבקויות ומערכת חיסונית מוחלשת עקב תרופות מדכאות חיסון שנוטלים לאחר השתלה.

ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות בבילינסון: "השאיפה היא שבעתיד, כל חולה הסובל משחמת הכבד ובמקביל סובל מכבד שומני כתוצאה מהשמנה, ייהנה מהניתוח המשולב - השתלת כבד וקיצור קיבה בשיטת השרוול. כאשר התסמונת המטבולית מטופלת יחד עם ניתוח השרוול היא משפרת את אורך החיים ואת חיי השתל. כמו כן, בפני החולה נפתחת האפשרות להתגבר על ההשמנה החולנית ולאמץ אורח חיים בריא על ידי קיצור ה'שרוול' שהוכח כבר במחקרים רבים כיעיל וכמשפר מצבים של השמנה חולנית וסכרת".

ד"ר אנדרי קידר, מנהל המרפאה לכירורגיה בריאטרית בבילינסון מסביר כי "השתלת כבד היא מהניתוחים המורכבים בכירורגיה. כאשר שלב ההשתלה נגמר ומהלך הניתוח תקין, נכנס הכירורג הבריאטרי לתמונה ומבצע הליך של קיצור קיבה. היתרון הגדול בהליך זה הוא היכולת של החולה להירפא בבת אחת משני ניתוחים. בנוסף, קיצור הקיבה לא מעלה את הסיכון לדחיית השתל".

בואו לדבר על זה בפורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום